Lördag 1 Augusti

0kommentarer

Är trött som ett as och det blir nog sängen om någon timme om Vanilla tillåter men det ska nog inte vara några problem. Hon är ju världens bekvämaste hund som älskar att få ligga pch sova i sängen med en. Det är jag som brukar få väcka henne och då brukar hon kolla på mig och sen lägga ena tassen över ögonen eller krypa in under täcket. Hon är rolig min hund, men så himla underbar och hon får mig på bra humör. Har varit iväg och köpt nytt foder åt henne idag också för hon har fått utslag utav det hon har nu eller jag tror det är ifrån fodret så. Nog om min hund och mer om livet i örebro.

Ju mer som blir undan stökat desto mer älskar jag lägenheten och livet i örebro. Har monterat ihop nya soffan idag och fixat med tvbänk och tv. Internet är ikopplat nu också. Nu ska bara telefon och tv kopplas in, saknar att få kolla på tv men kan kolla på film iallafall! Tvättmaskinen går för fulla muggar också. Gardiner och duschdraperi ska tvättas innan det får hängas upp. Och tvätt blir det när man flyttar för man svettas ju som en dåre när man håller på! På måndag ska vi åka på Ikea och handla lite. Speciellt förvaringslådor som vi ska ha ovanför garderoberna. Min pojkvän har mer skor och kläder än mig! Sjukt! Men som tur är har jag mer hårprodukter och smink annars hade det varit illa. Och mediciner har jag ju också mer, och det känns skönt det också så slipper jag oroa mig för honom. Just nu oroar jag mig bara över vart vi ska göra av alla hans kläder. Men men som sagt på måndag blir det Ikea så då hoppas jag det problemet blir löst!

Imorgon ska vi iväg till Ica maxi och stor handla. Sen ska jag baka bröd för första gången i mitt liv! Önska mig lyck till. Jag ska försöka baka morotsbröd. Jag hoppas jag lyckas så jag inte gör det i onödan.
Måste igen säga att jag trivs så himla bra i lägenheten tillsammans med Mr j! Och med Vanilla såklart! Trodde inte det skulle kännas såhär bra men det gör det. Men det ska bli underbart när vi varit hem till Bollnäs och hämtat lite saker. Matbord tex! Jag saknar verkligen det! Igår satt jag i fönstret och åt, var mysigt faktist. Men nu kan man sitta i soffan iallafall. Och justja, i förra inlägget skrev jag "Menar nu bor jag här, nu vet jag ju aldrig riktigt när jag kommer åka hem"
Örebro är ju mitt hem nu, men jag kommer alltid ändå säga "Jag ska hem till Bollnäs" när jag ska åka till bollnäs. För i Bollnäs finns min släkt men min kärlek och mitt liv finns här i Örebro.
Men en liten del utav mig kommer alltid finnas kvar i Bollnäs, för jag är Norrlänning och det försvinner inte ur blodet!

/stina

Kommentera

Publiceras ej