Måndag 3 Augusti

0kommentarer

Har ont i kroppen och svettas till och från i omgångar, jävla sjukdom och medicin! Tur att jag är lycklig iaf!

Har lämnat in CV på Carlings, MQ och Mist idag. Tror inte jag får jobb å något ställe men man måste ju försöka! Imorgon ska jag springa och lämna några fler och jag ska på arbetsförmedlingen. Sen på kvällen/eftermiddagen ska jag och Vanilla till Malin och mysa. Kommer bli kul, har saknat Malin faktist. Vi norrlänningar håller ihop! Tur jag har henne här nere annars skulle jag inte överleva! Har lagat mat idag också tro det eller ej! Gjorde korvstroganoff till lunch och lasagne till middag. Jag brände inget och det smakade faktist bra. Så nu är jag stolt! Lägenheten ser mycket bättre ut nu. Handlade gardiner till sovrummet på Ikea idag, det blev mörkgröna. Skit fina faktist, så nu blir det ljusgröna kuddar på sängen. Svärmor ska sy kuddar efter beställning sa hon så det blir kanon! Och vi ska få någon växt utav henne också lät det som om, hon älskar blommor/växter och har hur mycket som helst! Jätte fint!

Mr j försöker sätta upp en lampa nu men det går inte så bra. Han sa nyss  "Men jag får krupp!" på hälsingemål skulle vi säga "Jag får spunk!" Lika att jag sa "Men jag tål inte när det är massa rammel överallt!" då fattade inte Mr j vad jag menade. Så skulle jag försöka förklara och det slutade med att rammel är skräp. Märker mer och mer nu att jag inte pratar som dom här nere och fick till och med höra det i lördags när jag var och handlade hundmat. "Jag hör att du inte är härifrån, vart kommer du ifrån?"  Men som sagt, stolt norrlänning. För nog är vi mysiga!

Lägger ut en bild på lillasysters hund Lipton eftersom Vanilla saknar kusin Lipton så mycket!





/stina

Kommentera

Publiceras ej