Tisdag 4 Augusti

0kommentarer

Uppe tidigt som vanligt. Ska iväg till arbetsförmedlingen idag samt gå och lämna CV på några ställen. Jag vill ha ett jobb, dock är jag ju sjukskriven till 14 augusti men från och med den 17 augusti har jag gärna ett jobb! Dock kommer väl inte det hända men det skulle vara underbart. Hela örebro kommer väl snacka om den desperata norrlänningen som vart in och lämnat CV överallt. Men vill man ha ett jobb så vill man! Ikväll eller imorgon ska jag sätta mig och maila iväg några också, måste få word först så jag kan öppna mitt CV och ändra lite på det samt skicka med bild. Och brödet jag bakade uppskattades så mycket av Mr j att jag måste baka mer imorgon. Fast denna gång ska jag göra det bättre vilket betyder att jag ska göra bröderna högre/större säga vad man vill. Kommer nog bli grym på det där med att baka bröd.

Jag hoppas jag får brev från sjukhuset här i örebro snart så jag kan få träffa en läkare för att prata om nästa behandling. Den heter Remicade och är i form utav dropp. Jag vet inte riktigt vad den gör med kroppen så jag kan inte förklara. Och jag har så hemskt ont i kroppen så jag vet inte vad jag ska ta mig till snart! Så länge jag håller på med något så är det lugnt, men så fort jag lägger mig eller sätter mig så värker det i varenda del utav kroppen. Förutom tarmen då, den är det bra med. Fullt förstårligt eftersom att jag äter kortison. Nog med gnäll, det finns ju dom som har det värre. Jag ska ju iallafall inte dö!

Och ikväll får ni nog se bild på sovrummet! Hur det ser ut tills jag får råd att köpa byrå, nytt överkast, får nya kuddarna, samt blommor och TV. Och Elvis tavlan. Så ja, ni får se något som kallas för sovrum helt enkelt. Det duger tills det blir klart. För ni skulle ha sett hur det har sett ut. Sovrummet har sett ut som ett flyktingläger i Irak! Vi hade inte satt på sängens sidodrag, hade spikat upp ett lakan för fönstret, tvättställning och sopsäckar med kläder. Fy hur det såg ut. Men nu är det "hyffsat" fint iallafall. Nu är det dags för frukost sen ska jag göra mig vacker och gå och söka jobb! Önska mig lycka till!

Bild på Mr j´s syskonbarn Alicia som jag knäppt och gjort om.




/stina

Kommentera

Publiceras ej