Torsdag 6 Augusti

0kommentarer

Bakade bröd igen igår, och det blev bra. Ikväll ska jag få word till datorn så då ska jag skicka iväg massa CV för jag vill och ska ha ett jobb! Var nyss iväg och lämnade in ett CV på ett ställe också. Blev en lång promenad med Vanilla i hettan så nu är hon alldeles slut och ligger och sover på mattan. Mr j är och tatuerar sig och är inte klar förens klockan sex. Ska börja laga maten vid sex så då är den klar lagomt tills han kommer hem. Det blir ärt och skinksås. Mums! Var länge sedan jag åt det så får se om Mr j tycker om det. Igår åt vi chilikassler med annanas, vart skit gott! Jag klarar mig ganska bra i köket faktist, inte trodde jag att jag var såhär duktig iallafall!

På tisdag ska jag till en läkare här i Örebro som heter Yimam Yeshi, känns skönt att få träffa en läkare här i Örebro men känns inte så bra när man läser namnet. Jag hoppas han/hon pratar bra svenska iallafall, för jag hatar när man får en läkare så pratar dålig svenska. Speciellt när man har en sjukdom som krånglar! Och jag känner mig dum när jag inte ens vet om det är en han eller hon! Och min handläggare på arbetsförmedlingen var också utländsk och pratade halvknakig svenska, man förstod iallafall men man fick anstränga sig!

Och imorgon ska vi bära ner dom sista lådorna och sen på lördag får vi köksbordet så lördagkväll eller på söndag så kommer det upp bilder. Dock kommer det mer bilder senare då allt är klart, men det dröjer väl en månad eller så.


Vanilla satt i mitt knä och bet på sitt ben igår. Hon är ju lite udda min hund!


/stina

Kommentera

Publiceras ej