Onsdag 23 December

0kommentarer

Dagen innan julafton, dom riktiga julkänslorna börjar komma nu. Ska bli mysigt imorgon. Just nu håller jag på att baka för fullt. Har bakat kladdkaka med nougatkräm, chokladstänger och cheesecake. Håller på att baka lussekattar just nu och efter det blir det morotsbröd. Kommer vara vaken halva natten känns det som.

Mina au pair planer går fint. Adele och hennes familj kommer ringa mig ikväll eller imorgon. Så som det ser ut nu åker jag den 9 Januari och blir borta i ett halvår. Känns pirrigt men det känns bra. Känns bra att ÄNTLIGEN göra något som jag själv verkligen vill utan att lyssna på alla anda. Självklart kommer jag sakna allt och alla men det är värt det. Kommer få ett eget rum, tillgång till bil och ca 600kr i veckan. Jag behöver inte betala mat,hyra osv. Så 600kr i fickan varje vecka känns kanon.
Det är tre tjejer som jag ska ta hand om. Grace 14 månader,  Lois 10år och Chloe 12år. Ska skjutsa dom två äldsta till skolan och hämta dom och medans dom är i skolan ska jag ta hand om Grace. När jag hämtat dom från skolan så ska jag fixa mat åt dom och se till att dom gör sina läxor. Så jag ska köra bil på fel sida utav vägen. Men jag tror det kommer gå fint! Gäller att hitta dit man ska bara!

Jag ser fram emot det jätte mycket, tyvär gör inte James det. Men man lever bara en gång.



/stina

Kommentera

Publiceras ej