Tisdag 22 December

3kommentarer

Om två dagar är det julafton. Tiden går så himla fort! Och idag är det 16 dagar kvar tills jag fyller tjugo. Jag vill inte fylla tjugo, men det har väl sin charm det med! Min farfar var vaken på sjukhuset igår så nu mår man lite bättre och ser fram emot julen lite mer. Imorgon blir det storbak här hemma i lägenheten. Morotsbröd, cheesecake, lussebullar och kakor. Skippar knäcken för har ingen balkong.

Mitt au pair sökande går kanon! Har redan kontakt med två familjer från england! Varken min fina sambo eller min söta pappa är glada över att jag ska åka. Men min älskade mamma och min vackra lillasyster tycker det ska bli jätte roligt. Min allra bästa Vanilla kommer få bo hos min älskade mamma medans jag är borta. Jag hoppas jag får tag på en bra familj och får åka snart, kommer bli borta minst sex månader men vill vara borta ett år. Men man måste lyssna på vad man själv vill och inte vad ens pappa eller sambo vill. Jag lever bara en gång och jag har bara en tarm! Om jag ska lyssna på vad alla vill istället för vad jag vill så kommer jag snart inte ha en tarm utan en påse på magen. Jag vill detta och jag ska görat. Är såkert hur många som helst som anser att jag är feg och oansvarig för att jag lämnar Vanilla hos mamma och åker iväg. Men hade jag inte haft detta starka stöd som jag har från min mamma hade jag säkert inte åkt men nu när hon så gärna vill ha Vanilla hos sig så tänker jag packa ihop och åka. Jag tror och vet att jag kommer må bättre med mig själv om jag gör detta. Vet att jag kommer få reda på vem jag är och vad jag vill här i livet. Komma bort och lära mig engelska mycket bättre och få leva i en annan miljö och på så sett börja uppskatta vad jag har här i sverige bättre samt mer! Jag vet inte vem jag är just nu men det ska jag ta reda på nu! Punkt slut hej då!

AU PAIR KRISTINA ARVIDSSON!


/stina

3 kommentarer

lillasyster

22 Dec 2009 20:15

go for it! <3

Ida Dahlberg

22 Dec 2009 22:21

Ååh! Au pair! det har faktiskt jag funderat på ett tag också.. Men jag vill så mkt att jag inte orkar engagera mig i nått än.. :P haha!

Ellen

22 Dec 2009 22:30

Bra där. Man ska göra som man vill!!!



Va mysigt med julbak =)

Mvh Ellen (fr06)

Kommentera

Publiceras ej