Tisdag 22 September

1kommentarer

Jag tycker inte om folk söder om Hälsingland. Nej jag gillar dom inte alls! Dom är så larviga angående väder och allt är så himla jobbigt för dom! Imorse när jag tog bussen till jobbet så hade massor av folk mössa och vantar! Och när jag åkte bussen hem hoppade det på en tjej som hade vinterjacka och mössa! Det är bara 22 september! Och idag har det inte vart kallt här nere i Örebro. Det har känts som en sen sommarkväll i början på augusti. Nej, skärp er! Detta är inte riktig höst och knappast vinter! Okej att klä på sig, men vinterjacka? Nej.
Och när jag stod där och väntade på bussen så började en gubbe prata med mig och efter så säger han "Ja det börjar bli kallt nu. Det ligger nog snö i luften snart" Snö? Här? I Örebro? Nej skulle inte tror det. Första "snön" kommer väl hit i slutet utav november, innan lär vi inte se nå här. Och vi lär aldrig få se en vinter här heller då en vinter här bara består utav slask. Slask slask och åter SLASK! Är jag irriterad idag? Svar ja. Ska jag gå och dra nå gammalt över mig? Svar ja.


/stina

1 kommentarer

Sanne Karismaa

23 Sep 2009 12:13

Herregud vilka mesar :P

Kommentera

Publiceras ej