Onsdag 7 April

0kommentarer

Jag vet att man aldrig ska ta ut något i förväg, att det inte är bra att vara överlycklig om man inte är säker på att det kommer vara så ett tag framöver. Man ska aldrig ta ut segern i förskott säger dom. Men då tänker jag såhär, det kan vara försent imorgon. Så varför inte njuta av något som gör en glad för stunden även om det kommer göra mig ledsen imorgon? Då kan jag ju se tillbaka och minnas hur glad jag var. Kanske ska man lyssna på sitt horiskop? Detta var mitt idag:

''Kristina sweetheart, love is a great risk. But not loving is of greater risk - even though you may have been hurt badly before - a great love will come to you soon and you must be ready to accept it.''

Ni säger kanske att man inte ska lyssna på sådant, men vad ska man egentligen lyssna på då? Jo sitt hjärta. Och det där stämmer med mitt hjärta så borde dte vara hyffsat sant. Jag ska börja använda hjärtat mer och hjärnan mer. Hellre tar jag en risk och provar än att sen sitta och tänka att jag borde ha gått in hel hjärtat. Jag ångrar hellre det jag gjorde än att jag ångrar att jag inte gjorde något. Om ni fattar.

 

/stina

Kommentera

Publiceras ej