Torsdag 8 April

0kommentarer

Idag är jag 20 år och 3 månader gammal och jag har inte varit på systemet än. Är detta skandal eller är jag bara duktig? Inget förmodligen eftersom att jag köper alkohol i England så. Fast där får man köpa när man är 18 så är ju ingen big deal.

Var på stan med Moster Madde, mina kusiner Felix och Lisa och Mormor Eivor. Lisa och Mormor handlade kläder, Madde handlade present och jag köpte ett par glajjor! Dock tycker alla dom är fula och min syster Emma sa att hon aldrig skulle kunna gå ut med dom. Vad tycker ni? Jag älskar dom.


Efter att vi varit på stan så åkte vi ooch hälsade på min lillkusin Sigge. Han är 1,5år. Var där och lekte lite med honom och sen åkte vi hem till Moster Monika och grattade min kusin Hanna som fyllt 7år i måndags. Dock hade jag ingen present så får fixa det till veckan. När vi kom dit så stog Monika och stekte pannkakor så då fick jag även mat där. Säger som min mamma alltid sa till oss när vi var små "Det som är gratis är gott så ät när det bjuds!" Jag antar att det lever kvar än idag. Många får kalla mig tiggare men vad är då min mamma? Robin Hood?

Många som är och hälsar på sin släkt och vänner brukar räkna hur många dagar det är kvar innan dom måste åka hem. Men jag är tvärtemot och räknar hur många dagar det är innan jag äntligen får åka hem. Jag kallar inte ens Sverige för hem längre för det känns inte som mitt hem. I England är jag lycklig och England känns som mitt hem. Inget emot mina nära och kära men England är mitt hem. Jag har svårt att se att jag kommer flytta tillbaka till Sverige så just därför ska jag vaccinera Vanilla emot rabies och ta med henne till england om 6-7 månader. Menmen, ingen ide att tänka på det nu. Nu ska jag däremot ringa Maria. Kolla vad hon har för hyss för sig.

/stina

Kommentera

Publiceras ej