Söndag 3 Januari

0kommentarer

Söndag 3 Januari, Snart är det Fredag 8 Januari. Då lämnar kag svenskmark i ett halvår och det känns underbart! Känns så himla bra att göra något man verkligen vill! Fick reda på igår att Frida Ivarsson, tjejen som tipsade mig om au-pairworld.net bor 30min ifrån mig. För er som inte vet vem Frida Ivarsson är så kommer hon ifrån Bollnäs och är lika gammal som mig. Hon har varit hos sin au pair familj några månader redan. Av ren slump hamnade vi så nära varandra. Var nog meningen att det skulle bli så. Så kommer ha en svenskvän i närheten. Kanon! :)

Idag har jag gjort tårta. Matte och Casper kommer hit vid fyra och ska fika med oss. Myspys.

För varje dag som går blir jag mer och mer nervös. Det jag är nervös över är att jag ska flyga och byta flyg i köpenhamn. Att åka till England och jobba i ett halvår skrämmer mig inte, det känns bara kul. Tänk när man är gammal och kan berätta för sina barnbarn att man var barnflicka i england år 2010. Berätta om allt man lärde sig och alla människor man träffade. Alla ni som skulle vilja göra något liknande men inte vågar, GÖR DET! Såklart det känns hemskt att åka iväg men tänk när ni kommer dit och när ni kommer hem. Det är det som får mig att verkligen vilja åka. Jag vet att jag kommer må så himla bra när jag kommer hem till Sverige igen. Kommer känna mig så stolt att jag gjort något i mitt liv förutom att gått i skolan och jobbat.

England och år 2010 här kommer jag!


/stina

Kommentera

Publiceras ej