Tisdag 26 Januari

1kommentarer

Har varit hängig hela dagen idag, fya! Så jag gymmade inget idag, men ska iväg imorgon för känner mig piggare nu även om jag är väldigt trött. Så idag har jag bara lekt med Grace och sovit middag när hon sov. Jätte skönt. Men Grace är också klen idag för hon håller på att få fler tänder så hon har feber och grejer. Men hon är lite piggare nu men hon ska nog gå och lägga sig snart.

Jag tycker att jag är väluppfostrad. Jag har alltid sagt tack när jag blivit bjuden på mat hos mina vänner och ätit det som bjudits om det inte innehåller lever. Även om jag inte gillat något så har jag iallafall ätit lite grann och sen ätit något när jag kommit hem. För det är så man beter sig hos andra. Lois har en kompis här nu som INTE är uppfostrad! Hon är tio år, är kortare än mig men har större vader och lår samt mage. Så när hon är hos folk så "ber" hon om godis hit och dit. Men "ber" är inte rätt ord utan hon säger "Jag vill ha godis, Jag vill ha chips" bla bla. Hemma så får hon inte äta det för hennes mamma vill att hon ska bli hälsosam för det är ju inte bra för en tioåring att se och bete sig så. Maten Gary erbjöd dög inte, hon skulle ha "Beans and toast" för det åt hon hemma varje dag efter skolan. Visst. Hon får inte äta det hemma för det är för fett. En timme efter var hon hungrig igen. Då skulle hon ha yougurt. Efter att hon stått och valt i fem minuter (NEJ JAG ÖVERDRIVER INTE!!) så öppnar hon den men den dög inte. Hon tyckte inte om den och skulle ha en ny. MEN det fick hon inte så då fick Lois äta den istället och tog Lois. Och inte nog med det, hon har skorna på sig inne! Sitter i soffan med skorna, är på övervåningen med skorna dör dom har heltäckningsmatta. Här tar man av sig skorna. Men nej då upp på övervåningen! Och nej det är inte slut än, hon sitter nu FASTKLISTRAD framför datorn och vill inte göra något annat. Lois frågar om dom ska göra något, leka eller nå. Men nej hon ska sitta där. Och det som gör mig mest upprörd är när jag hämtade dom från skolan så hoppade hon in i bilen och sa "Hej vad du nu heter" sen fortsatte hon prata med Lois. Hon sa det med tonläge att jag är under henne på status nivå. Att jag bara är ett hembiträde och inge mer. Höll på att kasta ut henne ur bilen direkt, man beter sig inte så emot vuxna det är då en sak mina föräldrar lärt mig och jag tycker då att hennes föräldrar ska lära henne ett och annat!
Förstår verkligen inte att det finns såna ungar. En sak i tonåren men vid tioårs ålder. Nej.

/stina

1 kommentarer

lillasyster

27 Jan 2010 09:38

Mohaha! Fyfan. Jag skulle ha skällt ut ungen sen skickat hem henne.

Kommentera

Publiceras ej