Torsdag 27 Maj

0kommentarer

Tvättat, dammsugit, torktummlat, strykit, diskat, torka golv, hämta barn, laga mat, bakat, diskat igen. Det har jag gjort hitills och dagen är inte slut. Men nu har jag BARA dessa saker kvar: Bada Grace, göra iordning Grace för natten, Göra i ordning flickorna för natten, leka med Grace, säga till flickorna igen, koka pasta åt Adele, Lägga Grace, bokstavligt talat klä på flickorna pjamasarna då dom fortfarande inte gjort det, hämta Adele, puss och kram i sängen. SEN SKA JAG SOVA!

sökt fem jobb idag också. Snälla rara söta fina gud, om du nu finns kan du ge mig ett jobb? Det behöver inte vara något stort, mäktigt och väl betalt. Bara ett litet så jag kan överleva. Är det för mycket begärt? Vi kan ju göra en deal, jag slutar svära och du ger mig ett jobb? Jag har redan Ulcerös Kolit och ont i lederna behöver du verkligen straffa mig mer? Jag ljuger ju inte ens!! Eller så skickar jag brev till tomten och frågar om jag kan få en julklapp i förskott. Jag har ju varit snäll i år och ätit mina grönsaker, så det borde ju gå. Jag kan ju erbjuda mig att jobba extra åt honom vid jul. hmm.. någon som har jultomtens adress?

I tisdags gjorde jag illa höger pekfinger, idag brände jag vänster ringfinger. Vad tusan är detta? Jag måste ha gjort något riktigt dåligt eftersom att detta händer. Men det skiter man väl i.

Tre timmar jobb kvar, hur tusan ska jag orka? Råkade skriva fan först men kom på att jag nyss lovade gud att sluta svära. Men imorgon går jag på helg tidigt, strax efter tre! Har jobbat sent tre fredagar i rad plus två lördagar så nu förtjänar jag faktist att få gå på helg tidigt. Och ja, jag orkar faktist inte bry mig om dom blir sur. Men det blir dom inte, det vet ja.

/stina

Kommentera

Publiceras ej