Onsdag 14 December

1kommentarer

Igår blev det bullbak, enligt receptet skulle det bli 25 bullar men det blev bara 18. Får skylla på min mor som lärt mig att baka stora bullar. Men god blev dom och slår vad om att dom är slut på söndag! Prövade en ny grej också, nämligen att smälta smör och blanda med socker samt kanel om man vill vilket jag inte gjorde då jag inte tycker om kanelbullar. Blev världens sörja av blandningen men herre min gud vilka saftiga bullar det blev, dock var dom hemskt kladdiga när man åt dom när dom var nygräddade men idag så är dom perfekt. Aja, nog om bullar.


Imorgon är det 7 veckor sens Leon föddes dock känns det som att han varit här längre än det. Men jag undrar en sak, när går skinnet på magen tillbaka till normalt? Menar när slutar det kännas så "slappt" om ni fattar. Eller måste jag ta tummen ur röven och göra sit ups för att magen ska bli "hård" igen? Och nej jag är inte fortfarande lite tjock, det är bara skinnet efter stor bulan. Har två kilo kvar till startvikten vilket är 53kg, fast egentligen är startvikten 55kg men gick ner till 53 första veckorna pga att jag kräktes och höll på. Men jag skulle vilja väga 53 kg. Men dom två kilorna sitter väl som berg, tror kroppen vill behålla dom eftersom att jag vägt 56kg från det att Leon var 1 vecka tills nu då jag väger 55. Jag bryr mig inte så mycket om vikten egentligen vill bara få bort "skinnet" på magen, men jag var ju allt bra stor så tar väl kanske 7 veckor till. Men skulle vara underbart att få sätta på sig fina nya underkläder och känna sig fin, nu känner man sig bara lönfet.


Idag ska vi gå till hälsocentralen och boka tid för Leons första spruta. Dom får den när dom är 8 veckor här i England, tror det bara är en lär ju märka. Sen måste jag ta hunden på en promenad då Justin inte hade tid imorse så bara att slänga på sig bärselen och ta hunden till parken så hon får springa av sig. Just nu håller hon på att slänga ner bollen för trappen och springer efter den, bra att hon kan roa sig själv.


Älskar mitt lilla monster så det gör ont!

 

/stina

1 kommentarer

Storasyster F

14 Dec 2011 17:06

Nejnejnej inte göra situps.. det står typ överallt att det är det värsta man kan göra. Dina magmuskler är ju inte som dom ska nu!! Puss

Kommentera

Publiceras ej