Tisdag 13 December

2kommentarer

Bloggen har fått legat nere senaste tiden pga tidsbrist. Har varit hemma i Sverige och hälsat på och det tog på krafterna även om jag inte behövde ta hand om Leon eftersom att alla andra gjorde det. Men ni vet hur trött man blir efter att ha flygit även om det bara är en kort flygresa. Man blir ännu tröttare när man släpar på en bebis, dock var han himla snäll och sov på planet och skrek inte någonting! Men man blir skapligt trött ändå och det tar några dagar att ta igen det när man "bara" får sova fyra timmar i sträck. Sen vet jag att jag inte ska gnälla över det för det finns så många mammor som har det så mycket värre än mig men när man har det bra så gnäller man lite över små saker. Men vem å andra sidan har sagt att jag inte har rätt att gnälla lite?



Leon har varit förkyld sens i fredags men håller på att bli frisk. Han är "bara" lite snorig och har lite slem i halsen. Men han gnäller iallafall inte vilket är skönt. Han var dock gnällig i fredags då han var som värst, han skulle bara vara i min famn vilket slutade med att jag inte ätit frukost/lunch när Justin kom hem ifrån jobbet vid halv två. Hade iallafall hunnit duschat då eftersom att Leon spydde ner mig. Självklart var Leon tyst och sov så snällt när Justin kom hem. Leon var dock hemskt grinig igår kväll, vet inte vad som var fel. Han skrek å skrek å skrek, har aldrig hört honom skrika sådär förr så självklart började jag gråta. Jag bröt ihop helt enkelt, jag orkade inte. Jag försökte att lämna han i sovrummet för att "skrika av sig" men han slutade aldrig så jag kunde inte låta honom ligga där. Nappen dög inte, att sjunga dög inte, att vagga honom dög inte och han var inte hungrig. Han ville bara ligga med mitt bröst i munnen. Han sög några gånger på tutten men sen skulle han  bara ligga och mysa med bröstet, om jag tog bort det så skrek han så slutade med att han fick ligga där med bröstet i mun tills han somnat så pass djupt att jag kunde ta ur bröstet utan att han vaknade. Vill inte att han ska använda mig som napp men igår hade jag inget val. Men efter det så sov han fem timmar i sträck.


Idag har vi inte mycket planerat. Ska slå in Justins födelsedagspresent och hans julklappar, dock har jag en till julklapp som jag ska köpa åt honom. Leon får inga julklappar i år, dock lär han få några av hans farmor och farfar.

Tänkte visa min egen designade adventljustake! Själv är jag nöjd!

/stina

2 kommentarer

Anonym

13 Dec 2011 11:35

Julia

13 Dec 2011 11:37

Kul att du är tillbaka på bloggen igen så jag har något och läsa :) kram

Kommentera

Publiceras ej