Fredag 10 Juni

0kommentarer

Idag fick jag äntligen papprena om föräldrapenning samt ledighet. Hur länge jag får vara ledig, hur mycket pengar jag har rätt till osv. Frågade min chef för 11 veckor sen och hon gav mig en webbsida där jag kunde få "barnkuponger" . Kuponger som man kan avända på olika ställen osv. Öhm, jag frågade om föräldrapenning? Så frågade igen men fick inget svar så frågade Helen häromdan om hon kunde fixa det och det tog henne en dag. Dock blev våran chef sur/besviken på mig och Helen eftersom att våran chef redan hade gett mig information enligt henne? Öhm va? Längtar tills 11 September då jag gör min sista dag! Men det är inte alltid roligt att jobba och vara vuxen men någon gräns borde det finnas. aja nog gnäll nu!

Börjar få en del kommentarer om magen nu. Mr lovelys mamma hade sina händer på den idag, tror hon längtar tills hon kan få känna sparkar. Men just nu är sparkarna bara till för mig och lär vara så för några till veckor. Gick in i vecka 18 idag och känns kanon. Är lite skrämande dock att jag "snart" ska bli mamma. Är en konstig känsla att känna vårat lilla monster röra sig där inne men börjar vänja mig nu. Vaknade klockan åtta imorse av att lillskiten hade gymnastik! H*n ligger och rör på sig lite nu också, kommer en liten spark då och då.

Ska göra mig klar för sängen nu och låta hunden gå och ut en sista gång.

/stina

Kommentera

Publiceras ej