Fredag 24 Juni

0kommentarer

Har försökt att logga in på blogg.se i flera dagar nu men internet har pajat varje gång. Men nu gick det äntligen efter mitt fjärde försök idag. Man börjar ju bli lite less.


Idag är det midsommar i Sverige och det är bara en vanlig fredag i England. Så det blir inge sill, nubbe eller smågrodorna här. Inte för att jag tycker om sill eller kan dricka nubbe men ändå. Ingen sen sommarkväll utomhus med familj och vänner utan en hemma kväll med take away och hyrfilm. Önskar jag var i Sverige och fick fira midsommar eftersom i år är andra året som jag inte firat midsommar. Jag saknar gemenskapen och känslan som man har i kroppen. Men nästa år så blir det midsommar i Sverige, med eller utan Mr lovely så det så. Men i år för jag nöja mig med take away och hyrfilmer. Om jag skulle göra en midsommarstång i trädgården och hoppa små grodorna så skulle nog grannarna börja fundera vad som är fel med mig. Och jag undrar om bebisen i magen skulle gilla att hoppa små grodorna. Men nästa år så smäller det! Då går vi all in!


Går in i vecka 20 idag så nu har jag gjort halva graviditeten så bara halva kvar. Lite skrämmande att det gått så fort men kul också såklart. Står väl inte på föräns vattnet går och det är dags att kalva. Mr lovely kände vårat monster röra på sig igår kväll. Fast han tyckte det kändes som att jag hade luft i tarmarna eller att min mage kurrade men förklarade för honom att det var vårat lilla monster han kände och då log han. Tror han tyckte det var lite kul att äntligen få känna. Dock är det inte lika kul för mig att skitungen alltid ska börja sparka och hålla på när jag håller på att somna. Ibland kan jag somna ändå men ibland så är den helt vild så då får man ligga vaken i ca 45 min innan skitungen lugnar ner sig igen. Men det är skönt att få känna att det är full fart iallafall. På tisdag är det dags för ultraljud igen så får hoppas att allt ser bra ut. Ska be Mr lovely ta en bild på magen senare så ni kan få se kulan. Alldeles lagom storlek nu men det varar väl inte länge. Lägger upp en bild från när vi var utomlands. Tror jag var i vecka 15 där.



Nej nu ska jag fixa mitt hår och sen är det dags för lunch innan jag måste gå ut med hunden. Ha en bra midsommar allihopa.

/stina

Kommentera

Publiceras ej