Torsdagen 2 Juni

0kommentarer

Det är juni, det är sommar. Hur sjukt är inte det? Vart tar tiden, dagarna, åren vägen? Känns som att jag växte upp för fort och om 5 månader ska jag bli mamma. Jag inser nu varför folk alltid sa att man ska ta vara på att vara barn och inte växa upp för fort. Men jag tror inte att jag kommer växa upp till 100% på ett tag, jag är bara 21 år gammal och en halvbarsnlig morsa har väl ingen dött utav? Sen kan man ju faktist ta ansvar även om man har barnasinnet kvar!


Ska nog färga håret och sätta in löshår om någon vecka. Kommer gå på runt 330 pund. (3300kr) Mr lovely tyckte det var för mycket pengar men han har heller aldrig haft löshår. Det går självklart att hitta någon som gör det mycket billigare men då kommer inte kvaliten på lörhåret vara lika bra, sen är det där priset både löshår, insättning och färgning av mitt egna hår. Och ska jag ha löshår så betalar jag hellre lite mer och får ett löshår som inte trasslar sig likt svinto. Många tänker "löshår som löshår" och jag önskar fan att dte var så för då skulle jag kunna slängt mindre pengar på det. Men vill man vara fin så får plånboken lida pint! Sen så är det med microringarna vilket betyder att det inte inte förstår håret lika mycket som keratinvax vilket är bra för mig som är gravid. Äh nog pratat om hår. Slänger ut en bild på vilken färg jag kommer ha. Eller liknande iallafall. Plomonröd. Dock kommer jag nog inte ha sådär långt, vi får se.

 

Imorgon går jag in i vecka 17 vilket betyder att det är 23 veckor kvar. Nästan halvägs, kan inte förstå hur det kan gå så fort! Mr lovely har börjar att måla barnrummet också, vi var och köpte färg förra helgen men när jag stog där och kollade på fäg så började jag må så sjukt illa och jag har inte mått illa på hur länge som helst! Så slutade med att jag beskrev vilken färg jag ville ha, Justin visade mig en färg och jag sa okej. Inte trodde jag att välja färg skulle få mig att må illa men tydligen. Inte lätt. Kanske är det lite tidigt att börja göra barnrummet men både jag och Justin är såna som vill ha saker klar i tid så vi bara kan få njuta av friden innan vårat lilla monster kommer. Är i vecka 17 och har redan : Barnvagn, babysitter, flaskpaket (flaskor, steriliseringsmaskin osv) och ett halvmålat babyrum. Och vi (jag) vet redan vilken säng vi (jag) vill ha. Den kostar 90 pund (900kr) och det är ett okej pris enligt mig. Sen måste vi köpa en bäddfåtölj där jag ska sitta och amma samt där folk kan sova när dom kommer och hälsar på. Om dom kommer vill säga. Sen en vit fluffigmatta, två hyllor, lampa till fönstret sen andra små saker. Sen såklart kläder till ungen. Men kläder kan jag köpa när jag slutar jobba så jag har något att göra!

 

Precis ätit lunch. Bea, ris och kyckling, allt ihop blandat så åt det med en sked. Lämpligt! Så ska ta och städa köket nu och göra mig redo för jobb. Börjar klockan 6 men ska in tidigare och äta middag. Orkar inte laga en till måltid och jag får ju rabatt där så. Nej nu har jag en hund som hoppar på mig också för hon vill gå ut.

 

Och Emelie, vi har en dejt i sommar! Du, Jag , Elias och två tacotallrikar!

 

/stina

Kommentera

Publiceras ej