Måndag 9 Maj

0kommentarer

Hur förbereder man sig på att man ska bli förälder? Hur bestämer man vilket namn man ske ge ett nytt liv? Hur kan man vara säker  på att man gör det rätt? Man kan nog aldrig förbereda sig om man inte varit med om det förr.
Mycket tankar och funderingar runt denna skitunge som växer inom mig.

Saker jag har märkt har ändrats sedans jag blev gravid
  • Mina naglar växer fortare
  • Håret på kroppen växer fortare
  • Små saker kan få en att gråta
  • Stress är något jobbigt och inte längre något peppande
  • Måste äta mellanmål
  • Det ser nu ut som att jag gjort en bröstoperation
  • Jag börjar få en mage
  • Bacon är gott
  • En gravidkvinna som vaknat på fel sidan utav sängen är en farlig kvinna

Nej nu ska jag iväg till jobbet och äta lite innan jag börjar. Jobbar 6 timmar idag vilket betyder en gratis måltid. Min mamma sa alltid när jag var liten ."Gratis är gott så när det är gratis så ät så mycket du kan" Och nog sitter det kvar i bakhuve än. Sen att vara gravid och matglad förtillfället är ju alltid ett plus!

Tänkte ni kunde få en färsk bild på "Mum to be".
Jag och vara seriös på kort fungerar faktist inte. Vet dock inte riktigt vad jag försökte med på denna!

 

/stina

Kommentera

Publiceras ej