Onsdag 30 November

1kommentarer

Men va? Första December imorgon, vart tar veckorna vägen? Lillsnöret blir hela 5 veckor imorgon, dock börjar det kännas som att han varit här längre än det. Dom säger att när man får barn så kommer det kännas som att dom alltid varit här, att dom alltid varit en del av ens liv. Jag har inte känt så än men det börjar komma nu eftersom att jag har tagit hand om honom i fem veckor nu. Kommer knappt ihåg en vardag utan honom nu, livet är helt underbart.


Ja ni kanske märker att humöret är bättre idag och det är för att Leon sov som en ängel inatt! Han badade igår kväll klockan åtta sen efter det så matade jag honom sen somnade han. Dock vaknade han halv tio och var grinig men satte honom i babysittern så han satt där snällt tills vi gick och la oss vid tio. Försökte lägga honom i hans säng då men det ville han inte så la upp honom på mitt bröst och då somnade han så la ner han brevid mig och så fick han sova i våran säng. Vill egentligen att han ska sova i sin säng men var på dock för trött för att försöka med det igårkväll. Han vaknade vid kvart över två och fick ny blöja och åt sen somnade han igen och vaknade halv sju. Sen efter det var han klarvaken så gick upp med honom fast han somnade igen vid åtta så då somnade jag också. Han vaknade igen vid halv tio och gnällde men någon minut efter det brakade det loss i blöjan så var nog därför han gnällde. Så nu sitter han i sin babysitter igen och jag tror han håller på att somna. Eller nä nu blev han mammig så ligger i mitt knä och håller på att somna.


Justins mamma rekomenderade Gripe Water mot Leons onda mage och det verkar hjälpa riktigt bra. Han är mycket mer lugn och avslappnad nu igen och jag började med det igår. Dock säger det att man ska ge honom 5ml men jag ger honom bara 2,5ml för jag tycker 5ml verkar så mycket. Gripe Water är dillvatten så det är en naturlig lösning mot magont. Dillvatten ska tydligen värma upp magen och bryta ner luft samt göra så att luften kommer upp lättare. Justins mamma använde det med Justin så det är en gammaldags metod men den verkar funka bra för Leon.


Igår när Justins föräldrar hämtade oss så åkte vi först och hälsade på Justins moster sen åkte vi till ålderdomshemmet och hälsade på hans farmor. Två av Justins fastrar var där också så dom fick se Leon också. Alla tyckte att han var så fin och det är han ju. Alla tyckte att han blir mer och mer lik Justin vilket jag tycker också. När han var nyfödd så tyckte alla att han såg ut som mig men nu börjar det bli mer Justin. Lik pappa men söt ändå!


Två bilder ifrån igår när han badade. En bild med hans mor som ser ut som sju svåra år. Börjar bli dags att trimma affron.


Bara tre dagar kvar tills vi åker till Sverige! Gud vad jag längtar efter min mamma! Och alla andra såklart.
Btw, fick ett litet leende av Leon imorse! Dock tog det några minuter för honom att få fram det. Och han "pratar" när man pratar med honom. Gud så fort det går!

/stina

1 kommentarer

lillasyster

01 Dec 2011 09:36

ni är så fina båda två :) snart får vi äntligen träffa er! <3

Kommentera

Publiceras ej