Tisdag 29 November

2kommentarer

Grattis till mig som hittat mannen i mitt liv och varit tillsammans med honom i 18 månader! Helt otroligt att han stått ut med mig så länge, ännu mer otroligt att han gett mig en underbar son. Jag har haft tur att få sådan gentelman och en sådan fin son.


Att bero på underbar son, han har inte varit så underbar dom senaste 14 timmarna. Han har skrikit och inte varit nå nöjd alls, Så ja, nu när han är 4,5 vecka så har vi hört honom skrika. Men jag tror han fått colic även fast att jag ger honom droppar. Hade The night from hell inatt iallafall, han gnällde nå hemskt igårkväll men till slut så somnade han på mig och jag somnade också. Men sen efter 40 min så började han tok skrika från ingenstarns då var klockan strax efter elva så gick in i vardagsrummet så Justin kunde få sova. Justin erbjöd sig dock att ta honom för jag var sjukt trött (läs är trött) men jag sa att jag skulle ta honom. Väl inne i tvrummet så var han nöjd och låg på soffan och bara kollade men sen började han skrika igen. Tog upp han i famnen och gungade honom och så somnade han så då la jag ner honom på soffan igen och då vaknade han och skrek igen. Vid det laget var jag riktigt less och sjukt jävla trött. Satte honom i babysittern och satte på vibrationen och så gungade jag honom han var hyffsat nöjd där så slutade med att jag la honom där han ska ha fötterna för vibrationen är starkast där och då somnade han äntligen. Så jag somnade på golvet bredvid och vaknade efter någon timme och tog med han in till sovrummet där vi somnade i sängen båda två. Sen vaknade han halv fem och ville ha mat och sen började vi att gnälla igen så jag la min arm under hans mage och vaggade honom så då slutade han att gnälla. Sen så somnade han till så jag la ner honom över mina lår på mage och skakade på benen men han vaknade till ändå och började prutta nå hemskt så nog hade han luft i tarmen allt. Så han låg där på mage över mina ben och pruttade och rapade för fullt i 10 minuter sen la jag oss väldigt nära varandra i sängen och så somnade vi så och sov till 9 då han ville äta igen. Efter att han ätit så började han att skrika igen och då orkade jag inge mer så satte han i babysittern och där satt han alldeles nöjd i 40 min och sen gnällde han igen. Så tog upp honom i famnen där han somnade direkt och han ligger där än, vill inte lägga ner honom då jag njuter av tystnaden. Behöver jag ens säga att jag har huvudvärk?


Klockan två kommer Justins föräldrar och hämtar oss så ska vi åka och hälsa på lite folk. Sen när vi kommer hem till dom så ska jag gå och lägga mig så får Justins mamma ha Leon. Lika bra att sova lite utifall han är lika inatt igen. Men jag är glad att han inte alltid är så, en del bebisar är ju så varenda natt så någon natt ibland är ju inte så farligt. Men det tar ju på en när man inte är van. Menmen, inte lätt när det är svårt!


Leon imorse i babysittern.

 

 

Åh nej nu vaknar han igen

/Stina

2 kommentarer

ROBIN HOOD

29 Nov 2011 16:42

vilken söt lite parvel!

Storasyster Frida

29 Nov 2011 21:30

Bäst för han att han är snäll å tyst på nätterna här hemma annars åker han ut på balkongen ;)

Kommentera

Publiceras ej