Måndag 24 Oktober

1kommentarer

Och så var det måndag igen och en ny vecka men inte vilken vecka som helst för denna vecka blir jag och Justin föräldrar till en liten skitunge! Känns så konstigt att kunna skriva det men det känns också otroligt skönt att det snart är över, slippa behöva att oroa sig över bebisen osv. Kroppen börjar ta stryk nu pga levern, huden kliar inte lika mycket men istället så värker lederna och jag mår illa. Men ska in och ta blodprov och få sitta och kolla bebisens hjärtljud i ca 30 min så ska berätta för dom då hur jag mår osv. Får hoppas att bebisens hjärtljud fortfarande ser bra ut, h*n är aktiv och rör på sig just nu så jag är inte orolig. Just nu undrar jag bara om jag kommer ha krafterna till att krysta ut en unge om jag fortsätter att må såhär. Tur att Justin kommer vara hemma 1,5 vecka efter att bebisen kommit så jag får vila lite iallafall, men måste ju självklart låta honom vila också eftersom att han måste gå tillbaka till jobbet. Jag hoppas det inte tar allt för många dagar att få ut bebisen men vi får helt enkelt vänta och se hur det går.


I lördags så fick jag veta att man inte får "sjukhuskläder" i England när man ska föda. I Sverige får man ju en skjorta eller vad man ska kalla det medans i England får man använda sina egna kläder. Tur att jag fick reda på det för annars hade jag kommit in på sjukhuset i leggings och tröja, men nu har jag varit iväg och köpt ett nattlinne i stl 42. Har även köpt billiga trosor som jag kan slänga efteråt och köpt en bok som jag kan läsa eftersom att det kan ta lång tid när dom sätter igång förlossningen. Dom kommer sätta igång förlossningen men det kan bli att dom måste göra det igen efter 6 timmar så då har jag någonting att läsa utifall det kommer gå trögt. Men kan bli att dom gör det en gång och förlossningen sätter igång på riktigt efter en timme eller så. Vi får helt enkelt vänta och se.


Men nu ska jag passa på och vila lite, kanske blir att jag somnar en stund också vem vet. Har alarm på telefon så jag är vaken och klar vid två (tre svensk tid) då Justins pappa kommer och hämtar mig och skjutsar mig till sjukhuset. Justja, jag har haft video samtal med min mamma, mormor , gammelmormor Eivor och Bertil idag. Så dom fick se magen och så. Mamma och Eivor tror att det blir en pojk medans mormor tror det är en tjej. Vi får helt enkelt och vänta och se, vi får ju snart veta!


Snart får jag vara smal igen! Kan ju hoppas att jag får tillbaka mina bröst också istället för ett par taxöron. Men även om jag får tillbaka min figur som kommer jag aldrig kunna gå tillbaka och vara den oansvariga tjejen på bilden. Kommer jag att sakna det? Inte ett dugg, kommer ha något så mycket bättre i mitt liv!



/stina

1 kommentarer

Storasyster Emma

25 Oct 2011 22:13

Lycka till imorgon! Tänker på er då! kramar /Storasyster spännande =)

Kommentera

Publiceras ej