Tisdag 18 Oktober

1kommentarer

Förlåt för dåligt skrivande här men har så mycket annat att göra och lusten att skriva har legat på botten. Fått en ny hög dos utav dessa underbara gravidhormoner så känner att jag bara vill kräkas på allt och alla just nu. Är sjukt less på att vara gravid och vill bara att det ska vara över men har fortfarande 3,5 vecka kvar till bf och med min tur så får jag väl vänta längre än det även fast att doktorn och barnmorskan säger att bebisen är på G. Var iväg och hade UL idag och jag har fortfarande för mycket fostervatten men det har sjunkit så det blir ingen igångsättning utan får vänta tills bebisen bestämmer sig för att komma ut. Har dock fått världens jävla underbara gravidklåda så fick ta blodprov idag så ska dom kolla om levern fungerar som den ska, vi får svar senast på fredag. Och om den inte fungerar som den ska så sätter dom igång mig så jag vet inte om jag hoppas att det är fel på levern eller inte. Men det om det är nå fel så rättar det till sig när bebisen kommer ut sa dom. Just nu känns det som att jag inte skulle ha krafterna till att krysta ut en bebis för att jag inte kan sova för att ryggen/revbenen gör ont, hela kroppen kliar och jag måste sitta upp och sova för att annars får jag halsbränna. Men det kommer vara värt det när bebisen ÄNTLIGEN kommer ut men just nu känns det skönt att få gnälla.


Så vad gör jag om dagarna just nu? Inte mycket, försöker att träffa folk och komma ut men svårt när folk jobbar. var iväg och träffade Sara igår iallafall och hon gjorde mina naglar och efter det så gick vi ut och åt sen lunch. Idag har jag varit iväg till sjukhuset för UL och blodprov somsagt, blir nog hemma resten utav dan. Ska iväg och luncha med Helen någon dag också, hon skulle höra av sig när hon visste hur hon jobbar. Sen på fredag så ska jag iväg och simma med Sara och imorgon så ska vi äta middag hemma hos Justins föräldrar så dagarna rullar på. Lämnade hunden hemma ca 1,5 timme idag när vi var till sjukhuset och på den tiden rev hon sönder posten och hade några tuggor på en av Justins skor. Som tur var det bara reklam och skorna var ett par billiga skor men ändå. Tog tag i halsbandet på hunden och slängde ner henne för trappen och låste sen ut henne i trädgården, är så jävla less. Nästa gång slänger jag fan ut henne på gatan och hoppas på att hon blir överkörd. Fy vad hemsk jag låter men har ingen stubin eller tålamod längre.


Nej nu ska jag gå och dra nå gammalt över mig och hoppas på att jag är på bättre humör senare.

/stina

1 kommentarer

Josefin

18 Oct 2011 23:22

Hej! Jag hoppas att allt är bra med dig och bebisen i magen, hittade till din blogg då jag fick nys om att du jobbat som au pair och sen har jag kikat in lite då och då. :)

Tänkte fråga dig om du har några bra tips på hur man kan bära sig åt om man skulle vilja åka som au pair? Vad som kan vara bra att tänka på och så, hur man bär sig åt, förberedelser och annat viktigt.



Ha det gott! :)

Kram Josefin

Kommentera

Publiceras ej