Måndag 26 September

2kommentarer

Im back! Hade en jätte skön vecka förra veckan tillsammans med Mr lovely, sista gången vi spenderade tre dagar tillsammans ensam. Påvägen hem så stannade vi i London en natt för att hälsa på en kompis till Justin. Sen i söndags när vi åkte hem ifrån London så stannade vi och besökte Silverstone. Där dom har motorcyckel tävlingar samt andra motortävlingar men vi var där för att titta på motorcyckelrace! Var en bra dag även om sammandragningarna smög sig på ganska rejält pga att vi gick omkring mycket.



Nu är det bara 7 veckor kvar till beräknad förlossning men förhoppningsvis så vill lill monstret komma ut tidigare, men kan ju alltid hoppas! Hade ju ultraljud förra veckan och tyvärr såg inte allt 100% bra ut, det är för mycket fostervatten runt bebisen vilket tyder på att antingen har jag (och bebisen) en infektion eller så har jag åkt på graviditets-diabetes. Kan vara så att bebisen låg konstigt också eller att jag bara har extra fostervatten men dom vill kolla upp det för att vara på säkra sidan. Ska in och göra diabetesprov på fredag så får vi se om det är det eller inte. Gjorde en del blodprov i tisdags också för dom ville kolla en del värden och grejer. Var jobbigt när dom berättade det för man blev ju rädd men efter att ha läst om det så är det inte så farligt. Var till barnmorskan idag och eftersom att Justin var ledig så följde han med också. Berättade för henne om ultraljudet eftersom att doktorerna inte delar information med varandra så som dom gör i Sverige. Så hon gick in i databasen och kollade på proverna som jag tog i tisdags och såg att jag haft en infektion så just nu ser det ut som att det är därför jag haft för mycket fostervatten men vi får se efter fredag. Lyssnade på bebisens hjärtljud och dom var starka och fina och h'n rör sig mycket så inget verkar vara fel där inne, h'n njuter väl av allt vatten som gör att han kan röra sig mer. Hon mätte magen också och jag är lika stor som man ska vara i vecka 36 och jag är i vecka 33. Men förmodligen så är det pga fostervattnet. Men man vet aldrig, kanske är en stor bebisen som gömmer sig därinne? Eftersom att jag har mycket fostervatten så sa barnmorskan att om mitt vatten skulle gå så måste jag lägga mig på rygg så inte navelsträngen åker ut för då kan bebisen få syrebrist eller inte nå syre alls. Får hoppas att vattnet inte går när jag är ute på stan eller nå, hur dum skulle man inte se ut om man lägger sig på rygg mitt i gatan? Så om inte fostervattnet minskar så kommer dom förmodligen behöva sätta igång mig för att vara säker på att inte navelsträngen åker ut eller så att bebisen inte får en infektion. Men ja tack, sätt igång mig om 3 veckor!


Vecka 33+3!

 

Imorgon ska jag iväg till sjukhuset och träffa doktorn pga min tarmsjukdom. Är det inte det ena så är det andra!

 

/stina



2 kommentarer

Martina

27 Sep 2011 10:08

Ja det är en skaplig kula! :) Hoppas allt går bra, kramar!

Anonym

27 Sep 2011 11:01

Fan du blir ju lika tjock som mig ju! :D Och du sa bort dig lite... "h'n njuter väl av allt vatten som gör att HAN kan röra sig mer" Så nu vet vi! ;) puss <3

Kommentera

Publiceras ej