Onsdag 14 September

3kommentarer

Var på långpromenad med Justin och Abby igår kväll, vi gick till flygplatsen och kollade när några flygplan lyfte. Sen tog vid en lång väg tillbaka. Var riktigt mysigt men satan vad sammandragningar jag hade! Justin sa åt mig att jag inte fick kalva i någon buske men inte kom det någon bebis inte. Får ju sammandragningar lätt nu när jag rör på mig en långstund, inte så dom gör ont men det känns ju. Har ju 8,5 vecka kvar till beräknad förlossning så behöver nog inte oroa mig än. Fast jag tror vårat monster kommer den 2 November, Justin tror också att bebisen kommer komma tidigare. Vi får väl helt enkelt se, vi går väl över två veckor säkert!


Idag ska jag in till Solihull och äta sen lunch med Helen, sen blir det middag hos Justins föräldrar. Ska handla lite saker till BB väskan också, tänkte börja på att packa den nu så man är redo när det väl händer. Bättre att vara ute i god tid än att packa den när man står där med värkar för då glömmer man väl 75% av allt som man tänkt att ha med sig. Måste köpa parfymfritt tvättmedel så jag kan tvätta bebiskläderna också, eller kan man tvätta dom med vanligt tvättmedel? Tänkte både jag och min lillasyster hade eksem som små så tänkte att parfymfritt kanske är bättre för bebisen. Någon som har erfarenhet som kan tala om för mig vad jag borde göra?


Håret känns bättre idag när jag tvättat det och fått fixat till det som jag vill. Frisören gjorde det platt och blankt igår när hon stylade det vilket inte alls är min stil. Så idag har jag fönat upp det och ruffsat till det lite. Haha! Men kände mig som en slickad katt igår men idag känns det bra även om det är ovant med lugg. Oh well, nu ska jag dona lite här innan jag ska iväg.


/stina

3 kommentarer

Emelie - 18år & mamma till Elias.

14 Sep 2011 15:05

Jag hade sjukt mycket sammandragningar! Och han kom ju lite tidgare också ;)

lillasyster

14 Sep 2011 18:22

Jag använder Neutral's tvättmedel. Funkar jättebra. Köpte det innan Vilmer föddes. Det är nog olika på bebisar hur dom reagerar på tvättmedel, jag vet många som använder "vanligt" tvättmedel och det har funkat bra. Men personligen så tycker jag nog att det är bättre att ta det säkra före det osäkra och använda ett allergitestat tvättmedel. Vi vill ju inte att våra små bäsar ska få eksem som vi hade :/ (Kanske dom får ändå iofs, men vi kan ju försöka förhindra det iaf) puss <3

Storasyster F

14 Sep 2011 18:54

Jag frågade mamma om tvättmedel också å hon sa att man kunde tvätta med vanligt :)

Kommentera

Publiceras ej