Tisdag 13 September

0kommentarer

Svårt att förstå att det nu är mindre än två månader kvar till beräknad förlossning, skulle vara kul om bebisen ville komma på datumet. 11/11/11! Men bebisar verkar inte vilja komma på beräknat datum så man ska ju inte hoppas för mycket. Så länge han/hon kommer ut och mår bra så spelar det ingen roll vilken dag och vilken tid. Börjar fundera på om jag kommer gå upp nå mer i vikt snart, just nu väger jag 62 kg och har gjort det i ungefär 5 veckor nu. Har gått upp 9 kg hitills och har två månader kvar, hur mycket går man normalt upp dom två sista månaderna? Någon där ute som vet?


Idag ska jag iväg och fixa till kaluffsen! Måste erkänna att jag är nervös med tanke på att min syster Emma är den enda som fått satt en sax och en pensel i mitt hår dom senaste åren. Får se om jag kommer hem med nå hår, så illa kan det väl inte bli? Får slänga upp en bild senare på resultatet.


Imorse vaknade jag av att det kändes som att någon trök en kniv in i högra äggstocken. Eller något nära äggstocken. Kunde inte röra mig och trodde seriöst att bebisen var på G, men smärtan la sig lite och jag fick åla mig ur sängen samtidigt som jag låg i fosterställning. Men fy fan vad ont det gjorde och jag vet inte vad det var men vårat lilla monster sparkar och håller på coh det gör inte ont nu så jag är inte orolig. Var väl bebisen som la sig på någon muskel/nerv eller dylikt.


Nej nu måste jag göra mig klar så jag inte kommer försent. Bara en vecka kvar tills vi får se vårat lilla monster igen! Ultraljud nr 3 om en vecka! Spännande, undrar om vi kommer se vad det är för litet monster där inne? Vi vill ju inte veta men om det är en pojk med en lång snabel så lär vi ju se.


/stina

Kommentera

Publiceras ej