Fredag 11 December

1kommentarer

Ibland, bara sådär ibland så tänker jag på hur det skulle vara att vara särbo. Få ha sin lilla privata del ifred men ändå vara med den man vill vara med. Vara utan krav eller måsten, helt enkelt särbo. Men ändå så vill man inte, för särbo är för långt borta. Men vid tillfällen som detta så vill jag verkligen vara särbo, då ens sambo har fest när man själv ska jobba 8-19 imorgon. Då man vill ha en lugn och skön kväll och slökolla lite på tv. Inte ligga ihopkurad inne i sovrummet och bara ha tillgång till kanalerna 1,2,4 och 6. Det luktar öl,cider,sprit och ljudnivån ligger inte på lugn fredagkväll. Nej, irriterad till max. Vill packa väskorna och ta hundarna och bege mig till skogarna i vackra hälsingland. Vill bege mig till min vackra lillasyster som förstår mig så bra. Min lillasyster som älskar mig fast att jag gör fel. Ja min lillasyster <3

Självklart älskar jag alla min syskon lika mycket. Men syster Frida, du stöttar en sen skäller du. Och syster Emma är för vuxen oxh förstår inte alls vad som sker i denna 19åriga hjärnan. Och lillebror Wictor ja, lillebror säger väl allt. Men han driver med en och det behövs inte nu. Alla mina syskon har sina sätt och jag behöver olika i olika stunder. men just nu i denna lilla stund behöver jag min fina lillasyster. Min fina lillasyster som väntar mitt andra fina systerbarn.

Men saken är den att hon nog inte heller riktigt skulle förstå mig just nu. Jag förstår inte ens mig själv. Vet inte om det blir såhär när man närmar sig tjugo och får panik över att bli gammal. Panik över att man ska göra samma sak vid ungefär samma tid varje dag resten utav livet. Menar att jobba, komma hem och äta, ut med hundarna, titta på tv och sen sova. Är rädd att det kommer rulla på sådär och att ens gnista med sambon dör ut och leder till en gnista lik två pensionärer. Visst finns det säkert äldre par som har stark gnista och lust till varandra men överlag så dör det tydligen ut. Att sitta i samma lägenhet med samma sambo till tuttarna hänger vid knäna. Är det verkligen så det ska vara? Jag vill verkligen verkligen verkligen vara med min vackra sambo. Men frågan är om jag vill det här, här i äckliga örebro? Nej det vill jag inte. Jag vill ut och se allt, JA ALLT! Vill prova på alla möjliga jobb och träffa alla möjliga personer och på den resan vill jag ha med min vackra sambo.

Och min stackars rara farmor som sitter i huset själv eftersom att farfar är på sjukhuset.



/stina

/stina

1 kommentarer

lillasyster

12 Dec 2009 22:41

Ta ditt pick och pack och flytta ut hit i Eriknäsbo skogarna ;) Saknar dig. Du vet att du kan ringa mig när du vill! Och prata om vad som hellst. Skratta, gråta, eller inte prata alls. Bara finnas. Älskar dig min fina syster. <3

Kommentera

Publiceras ej