Fredag 23 Oktober

2kommentarer

Det värsta som hänt mig:
Jag hatar Ulcerös Colit, VERKLIGEN HATAR. Finns inget värre. Eller det finns säkert väldigt många saker som är värre. Som cancer, det är nog värre. Men jag hatar ändå Ulcerös Colit, det är det värsta som hänt mig. Jag har blivit sårad på så många olika sätt som satt sina ärr på min insida, är osäker på om dom ärren någonsin kommer försvinna. Men Ulcerös Colit är det värsta som hänt, jag hoppas verkligen dom finner ett BRA botemedel mot det så att ingen mer behöver genomgå det jag fått och får göra. Jag hoppas verkligen att inga fler i ung ålder behöver få det. Jag fick det som sextonåring och enligt mig själv har jag inte och inte kunnat levt ett normalt "ungdomsliv" sens dess. Ätit massor av kortison och svällt upp samt svettas. Folk har snackat bakom ryggen om att jag blivit fet. När kortisonet sen väl försvunnit så har folk sagt "Stina du är inte lik dig själv, känner inte igen dig" Tack, men jag ser ut såhär. Jag är söt och inte en uppsvälld svettande padda. Ja, enligt mig själv är jag söt.
Gjorde ju en tarmundersökning igår, så idag är jag öm i hela jävla tarmen. Från bröstet och neråt. Och så har jag såklart världens mensvärk. Kan inte böja mig ner för då börjar jag att gråta. Kan knappt sitta ner för att det gör så ont i magen. Tarmen är så jävla öm att när jag går på toa så nästinpå gråter jag av smärta och det leder till att jag börjar må illa för att det gör så jävla ont. Och ja, jag tycker och tänker tycka synd om mig. För ni som inte gått egenom detta kan verkligen inte föreställa er hur det är. Ni vet inte hur det är att äta mediciner som gör er tjock och som gör att erat går blir tunnt. Ni vet inte hur det är att som sextonåring märka blod i avföringen och sen ligga på sjukhus 10mil hemmifrån och knappt veta vad som händer. Och jag tackar verkligen min mor,min far och min dåvarande pojkvän att ni varvade med att hålla mig sällskap. Jag var livrädd dagarna jag var själv på sjukhuset. Sens den dagen jag fick diagnosen Ulcerös Colit har jag inte kunnat leva fullt ut enligt mig själv. Hela tiden måste man i bakhuvudet ha att man får inte stressa,måste ha medicin och får inte hålla sig när man måste gå på toa utan måste gå direkt.


Det bästa som hänt mig:
Jag älskar James Turesson, VERKLIGEN älskar. Han är det absolut bästa som hänt mig. Har aldrig varit så kär, har aldrig känt sådan lycka. Har aldrig känt mig själv så bra som jag gör nu. Han begär ingenting, han begär inte att jag ska älska honom, han vill det men han begär det inte. Det han vill är att jag ska vara honom trogen och vara med honom. Och det är två självklara saker för mig. Men jag måste också säga att min otroligt älskade hund Vanilla är det bästa som hänt mig. Hon ger mig så mycket glädje även om jag är på mitt värsta humör. Hon älskar mig oavsett.


Så ibland funderar jag på om jag fått det dåliga Ulcerös Colit för att kunna få det bra James Turesson. Att jag fått utså det dåliga för att förtjäna det bra. Om någon sa att jag kunde få välja mellan att vara helt frisk och inte ha James Turesson eller få vara sjuk och ha James Turesson så skulle jag nog bli ställd ett tag. I ett par minuter skulle jag tveka men sen skulle jag veta svaret. Självklart skulle jag välja James Turesson. Hellre är jag tjock och har honom än att vara smal och ensam.

James, tack för att du finns. Jag älskar dig av hela mitt hjärta, om inte mer!

/stina

2 kommentarer

lillasyster

24 Oct 2009 12:17

skickar en dos maldiverna till dig. <3

Frida

25 Oct 2009 15:18

Jag börjar nästan gråta när jag läser..

Älskar dig <3

Kommentera

Publiceras ej