Lördag 20 Februari

0kommentarer

Först vill jag säga GRATTIS till mig själv som haft körkort i två år idag! PRÖVO TIDEN ÄR ÖVER!!!

Och nu ska jag berätta om våran semester på teneriffa

FREDAG: Kom till teneriffa klockan två och var framme vid lägenheten vid tre. Jag och tjejerna sprang upp och bytte till badkläder och sprang sedan ner till poolen och badade. Solade,badade och åt glass hela eftermiddagen och sen var vi upp och packade upp allting och sedan gick vi ner till stranden och åt middag. Mysig resturang men skit mat. Sen gick vi hem och la oss.

LÖRDAG: Upp och hoppa klockan åtta. Jag och tjejerna åt frukost på pannkaks cafet. Pannkakor stora som en pizza! Tjejerna hade banan,chokladsås och glass på sina och jag hade jordgubbar och glass. Aldrig ätit så goda pannkakor! Sen spenderade vi resten utav dagen vid polen. Adele och Gary var och handlade mat och var borta i fyra timmar.

SÖNDAG: Var iväg till en annan by och lekte turister. Kollade på allt möjligt och åt pizza på en resturang. Väldigt god pizza. Jag och tjejerna badade i havet och åt glass medans Adele och Gary drack öl. Var även i svenska kyrkan som finns på teneriffa och var med på gudstjänst. Därefter åt vi semla där och min engelska familj tyckte semlor var bland det godaste dom ätit. Jag däremot hatar semlor och tog en fejk. En med vaniljkräm i. Haha! Sen åkte vi hem sent på kvällen och åt mackor och drack te för att sedan lägga oss.

MÅNDAG: Tog en promenad längs stranden. Var väldigt vackert och jag är förälskad i ön. Var ute och gick i två timmar sedan satte vi oss på en bar och åt glass. Adele och Gary drack öl som vanligt. Haha. Efter en timme där gick vi hem och solade och badade. På kvällen hade jag och flickorna filmkväll med godis och chips. Adele och Gary gick ut och tog några drinkar tillsammans i lugn och ro.

TISDAG: Var till golfklubben och solade vi deras pool. Jag kollade när folk spelade golf och blev sugen måste jag säga. Gick dock hem efter en timme då det blåste för mycket och var för kallt för att bada. Hemma vid våran pool var det däremot varmare och vi badade och solade där istället. Senare på kvällen gick vi och åt på en resturand nere på stranden och Grace hade en show. Hon satt på bordet och gjorde massa tokiga saker och alla i resturangen skrattade åt henne. Jag skrattade tills jag grät. Hon är så himla rolig.

ONSDAG: Adele fick den fina ideen att vi skulle åka till stranden eftersom att det var en vindstilla dag. Vi andra protesterade lite eftersom att det var gråa moln på himelen men vi gav efter. Åkte iväg och hade en trevlig dag dock ingen strand eftersom att det var för kallt. Gick runt och kollade i affärer istället och satte oss sedan i en bar och drack. Adele och Gary drack öl medans jag och flickorna drack läsk. Väntade sedan 40 min i kylan på bussen hem, bussen skulle ha kommit efter fem minuter men icke. Till slut kom bussen iallafall och vi åkte hem. Lagomt till att vi stiger av bussen börjar det spöregna! Aldrig varit med om liknande. Det gjorde ont när man stog still och det gjorde ännu ondare när man sprang! Grace kunde inte andas för att det gjorde så ont och hon grinade. En snäll kvinna stannade och plockade upp oss och körde oss till lägenheten. Vi tjejer spenderade resten utav kvällen i lägenheten och hade filmkväll och åt godis. Gary gick ner till baren trots regnet.

TORSDAG: Solade och badade hela dagen för att sedan på kvällen bege oss ut för våran sista kväll på teneriffa. Var iväg till ett hotell först och lyssnade på musik och hade trevligt. Grace kröp omkring, dansade och sjöng. Hon hade jätte roligt. Sen gick vi till ett annat ställe och drack drinkar och lyssnade på kareoke. Gary sjöng till och med. Killen som höll i det hela sjöng en Abba låt till mig eftersom att jag är ifrån sverige. Drack världens godaste blue lagoon där. Var perfekt! Gary blev för full. Jag och Adele blev lagomt full och vi skrattade så tårarna rann när vi gick hem till lägenheten. Jag och Gary gjorde även en kiss paus vid vägkanten. Dock på olika ställen. Haha.

FREDAG:
Var vid polen en timme och åt sedan mat i baren. Därefter begav vi oss till flygplatsen och klockan sju var vi tillbaka i england och jag har aldrig varit så glad över att komma hem. MIN SÄNG! <3

Där har ni det stora hela iallafall. Bilder kommer senare idag. Ska iväg till gymmet nu så lägger upp dom senare.
And keep doing your thing! Tomorrow it all can be over.

/stina

Kommentera

Publiceras ej