Onsdag 3 Februari

1kommentarer

Nu har jag börja drömma på engelska också. Sjukt! Men det finns väl någon mening med det också.

Jag förstår inte varför alla är så utseende fixerade. So what om du lägger ut en ful bild på dig själv? Personligen bryr jag mig inte så mycket. Visst jag gillar inte att lägga ut bilder där jag ser ut som världens fetto. Ja när jag äter kortison då med andra ord. Bilderna här på min blogg är långt ifrån vackra men dom speglar min personlighet. Crazy,rubbade och helt ur fokus. Finns många som fösöker vara crazy och ta "fula" bilder och så men man ser hur mycket dom ansträngt sig. Den bilden dom lägger ut är en fin bild på dom när dom är ful. Ja hoppas ni fattar. Är iallafall less på att alla ska bry sig så himla mycket om sitt utseende. Visst ens utseende kan öppna många vägar men det är insidan som får en att stanna på den vägen. Många tycker att jag är konstig och måste ha nå fel i huvudet. Men jag vill inte vara som alla andra och jag är mig själv. Det är väldigt få som är sig själv nu för tiden. Alla bara följer strömmen. Så ja, hellre är jag utan uppmärksamhet och är mig själv än att fälja strömmen och vara en i gänget. För vem kommer längst ? Jo jag.

Man kan leva på sitt utseende för en stund men efter ett tag tinar ens skönhet bort och folk märker att man bara hade sin vackra utsida. Nej hellre mindre vacker och ha en personlighet som heter duga. För jag vet att mina vänner gillar mig bara för att jag är udda. Varför min pojkvän gillar mig vet jag inte. Han är en sån som vill veta vart han har allt. Men jag tror han gillar mig för att han aldrig kan sätta ett grep om mig. Tror det var därför han fortsatte att träffa mig för att han inte kunde förstå sig på mig och ville därför veta mer. Ja världen är bra underlig, det är väl kanske därför man är som man är. Eller kanske man blev tappad i golvet som liten. Om min mamma eller pappa tappade mig i  golvet när jag var liten lär jag ju aldrig få veta men tanken finns ju. Eller jag kanske helt enkelt är adopterad från furuvik. Kanske därför jag har så stora fötter?

Och där blev det en långt jädrans inlägg om tankarna i en idiots huvud!



/stina

1 kommentarer

lillasyster

03 Feb 2010 13:32

orka vara filosof :P

Kommentera

Publiceras ej