Lördag 30 Januari

0kommentarer

Godmorgon alla i kalla sverige, eller vart ni nu befinner er! Förresten så kan man inte kalla denna morgon god, tredje världskriget morgon snarare. Ja, och nu vill ni veta varför. Jag vet inte vart jag ska börja men försöker beskriva den så gott jag kan.

Vaknar halv nio och går upp på toa, somnar sen om MEN vaknar klockan halv tio av att det är krig här hemma. Lois skriker, Adele skriker, Chloe skriker. Ja ni läste rätt, mamma skrek som en unge. Jag blev lite rädd måste jag erkänna. Och stackar Jasmine som sovit över hos Chloe måste ha blivit ännu mer rädd. Jag vågade inte komma ut ur rummet för det lät verkligen hemskt! Jag hatar när folk skriker åt varandra. Och jag hatar när vuxna skriker åt sina barn för då får ju barnen intrycket om att det är okej att skrika åt varandra. Visst min mamma och pappa har skrikit åt mig också men INTE såhär. Inte ens min vackra lillasyster som har ADHD har skrikit så mot mig. Tydligen är det en läcka i huset vilket betyder att vi är utan vatten och det förstörde Adeles dag. Då fick barnen ta den smällen. Sen märker Adele att Lois bränt hål i mattan i lois och Chloes rum. Sen börjar Grace stor gråta då är hon hungrig eftersom att ingen gett henne frukost och klockan är tio, vilket betyder att hon skulle haft frukost för två timmar sedan. Graces skrik utlöser alla andras skrik och slaget är igång igen. Och vart står dom och skriker? Jo utanför mitt rum, tackar tackar. Sen börjar dom bråka om frukost och gud vet vad allt. Sen från ingenstarns skriker Adele rakt ut. JA RAKT UT. Som en treåring som inte får som den vill. Sen blev det tyst ett tag, sen skriker hon att om ingen utav ungarna spelar på pianot så ska dom inte få nå piano lektioner nå mer. Sen har jag inte lyssnat mer, sitter med mitt headset på mig och spelar musik. Gömmer mig från kriget för vill inte trampa någon på tårna och flyga i luften enda hem till sverige. Nej jag stannar här inne på mitt rum. I mitt rum med mina hörlurar på högsta och mina tankar i en annan värld. Just för tillfället. Iallafall en liten stund till. Jag är ju trotsallt ledig idag och det tackar jag för.




/stina

Kommentera

Publiceras ej