Torsdag 10 Juni

0kommentarer

Fina syster Emma, du ser ut att vara 22 och inte 35. Jag förstod att du skulle gnata om att jag skrev att du var gammal. Haha! Du är inte gammal och du är vacker så njut av det och låt inte min blogg ge dig åldersnojja!

Har bloggtorka jag vet men det finns så mycket annat jag hellre gör nu innan jag åker hem. 10 dagar kvar sen flyttar jag hem till Sverige för några månader. Längtar efter att få pussa på Vanilla. Längtar även efter att få krama om min familj och busa med min systerdotter Nova. Det är mycket jag längtar efter men kommer sakna så himla mycket också. Kommer sakna Justins leende ögon på mogronen när han väcker mig, kommer sakna kvällarna hos Glyn och jag kommer sakna familjen. Kommer också sakna kulturen här, även om jag saknar svenskmat dock. Jag kommer sakna att alla är trevliga och inte lika ohyffsade som oss i Sverige. Men jag kommer flytta hit en dag och det får mig att orka fortsätta. Hade någon berättat för mig när jag var 15 att jag skulle åka till England i 5 månader när jag var 20 så skulle jag aldrig ha trott dom. Men jag är så himla stolt att jag gjort det även om det bara är 5 månader. Så jag struntar i om folk säger "men vadå du har ju bara varit i England i 5 månader" och? Jag har iallafall varit här, lämnat allt där hemma och tagit en chans. Jag är så glad att jag gjorde det för annars hade jag aldrig mött Justin. Eller Glyn, Adele, Gary, Lois, Chloe, Grace , Jill, Tom , Yvonne, Daniel och alla andra! England är det bästa beslutet jag gjort i mitt liv. England och beslutet att skaffa Vanilla. Den dagen jag och Vanilla flyttar till England kommer vara min lyckligaste dag, för då börjar MITT liv på riktigt.
Berättade för Justin igår att jag är stolt över honom. Att han dejtar/är tillsammans med mig även fast att jag inte pratar flytande Engelska. Jag tror inte jag skulle kunna göra det. Dejta någon som inte talade flytande svenska eller fllytande Engelska. Jag skulle bara bli irriterad. Men jag pratar väldigt bra engelska och jag ska studera engelska när jag flyttar hit så jag kan prata och skriva det flytande sen. Justin har även lovat att lära sig lite svenska så han kan prata med min mormor,farmor och farfar. Plutten då. Det var han som sa att han ville lära sig.

Idag är det molnig,blåser och allmänt tört väder. Så vi har spenderat några timmar på lekgruppen och nu ligger Grace och sover. Jag sitter och letar jobb och gruvar mig för att ta tag i strykningen. Blää. Och Gary ville ha stark kyckling till middag så får se om jag klarar av dte. Men det borde inte vara någon konst.

btw Emma, hoppas du har saxen i högsta hugg när jag kommer hem för jag sliter av mig håret snart! Vi måste göra något tufft med det för jag ser på tok för tjejig ut nu. Långt och jävligt. blää


/stina

Kommentera

Publiceras ej