Lördag 27 Mars

0kommentarer

Länge sedan jag satt hemma en hel helg, känns konstigt men bra ändå. Dock känner jag mig rastlös just nu, funderar på att åka och köpa godis. Banta kan jag göra i graven så hit med godis! Förstår mig inte på folk som bantar, menar man lever bara en gång och inte tänker jag avstå godis mm den gången. Fast jag har bra ämnesomsättning så om jag inte hade det kanske jag skulle banta. Fast jag tror inte det, skulle nog bara att godis på helgerna. Försöker med det nu också men ja, det går ju sådär.

Tycker det är konstigt att en del kan smälla i sig så mycket fett men inte gå upp nå medans andra kan knappt kolla på en godisbit. Jag har aldrig varit den som tränat och ätit nyttigt så egentligen borde jag hete fröken fetröv. Har väldans tur måste jag säga. Haft tur under hela min ungdom, för det mesta iallafall. Hade inte finnar, hade hyffsade bröst redan i sjuan och har alltid varit smal. Men då har jag ju min sjukdom istället som tagit fyra år utav min ungdom. Skulle jag få välja så skulle jag välja att haft finnar,varit små fet och inte ha nå bröst i början av tonåren, hellre det än Ulcerös Kolit. Men hade jag inte fått Ulcerös Kolit så hade nog livet varit lite för enkelt för min del så det var väl meningen helt enkelt. När jag bodde i Örebro tillsammans med James så åt jag i stort sett godis varje dag, fika bröd varje helg och fetmat då och då men jag gick inte upp nå. jag gick ner istället. Bodde där i ett halvår, tränade ingenting och åt godis hela tiden. Jag tror dom flesta av er vet att jag är petig och liten i maten, det är helt enkelt inte roligt att bjuda mig på mat. Var nervös när jag åkte hit men det har gått bra. Men det roliga är att jag äter tre gånger så mycket än vad jag gjorde innan och jag har gått ner två kilo. Visst jag går på gymmet men har fått mer muskler i armarna och magen så borde ju ha gått upp? Knäppt det där men dom  säger att det vänder efter 25. Typiskt.


/stina

Kommentera

Publiceras ej