Måndag 22 Mars

0kommentarer

Solen lyser, har nyss tränat och livet känns helt underbart! För första gången på länge trivs jag så jävla bra med mig själv. Jag trivs med det jag ser i spegeln och kan till och med säga till mig själv att jag är vacker. Tycker även att jag är smal och inte mullig. Detta känns så himla underbart så jag kan inte ens förklara det med ord! Innan jag kom hit till England så kände jag mig ful, mullig och bara helt misslyckad men sens jag kom hit har allt ändras! Jag har varit med om saker som sårat mig här men jag känner mig ändå stark så jag fortsätter att gå och gräver inte ner mig. Jag är så stolt över människan jag blivit på bara 2,5 månad och jag längtar tills jag får se det färdiga resultatet. För varje dag som går så lär jag känna mig själv bättre. Jag har hur mycket tid som helst att bara vara jag och inte tänka på andra. Jag önskar jag gjorde detta för länge sen. England räddade mig från undergång helt enkelt.

Börjar sakna min mamma också. Jätte mycket! Jag vill få komma hem och få visa mina frammsteg för henne, visa att jag kan säga nej. Jag har lång väg kvar men jag har gått en bit på vägen iallafall. Och jag vill få komma hem och få se min mammas frammsteg. Ååh vad jag saknar min vackra mamma! <3

Och jag har tänkt på det här med utbildning. Alla tänker för mycket på utbildning,pengar och frammgång. Vem säger att en som är fattig inte kan vara lycklig? Jag tror man är mer lycklig om man är lite fattig, då uppskattar man alla dom där små sakerna. Och man tar vara på kärlek och inte utnyttjar folk. Folk spenderar många år för utbildning för att sedan jobba och till sist bli pensinär och ha det bra. Men jag skulle inte vilja byta liv med dom som studerar och tjänar massa pengar om några år. Dom kommer ha studieskulder höga som en elefant som står på bakbenen och jag vill inte börja mitt vuxna liv så. Hellre jobbar jag i en korvkiosk och är lite fattig. Jag tänker leva livet idag, jag tänker inte vänta tills imorgon. Jag är ung nu och jag tänker ta vara på det. Ung och dum, ja kanske men nog fan är jag lycklig. Och jag kommer förmodligen bli vuxen och fattig senare men jag kommer ha det bra ändå för jag har erfarenheter att se tillbaka på i mörka stunder. När jag är 25 så vill jag ha många olika minnen jag vill inte ha studieskulder och veta vad tysklands första kung hette. Jag vill sitta i min korvkiosk och tänka på den gången jag hoppade bungyjump i Australien. Vem bryr sig om tysklands första kung menar bungyjump är mycket coolare!!


/stina

Kommentera

Publiceras ej