Måndag 8 Mars

0kommentarer

Jag finner det svårt att lite på folks ord.
Vad dom än säger så kan det vara en lögn
och det spelar ingen roll om det är en vit eller en svart lögn.

Jag tycker att många människor tror för mycket på vad folk säger.
Det var länge sen folk skaffade sig en egen uppfattning om saker.
Och allt fler tror på det dom läser.
Många tror att allt som står på facebook är sant.
Så om jag skulle ändra min relationsstatus till
"I ett förhållande med Gugga Andersson" så
skulle alla tror att jag var tillsammans med Gugga.

Jag har svårt att lite på mig själv.
Hur kan jag vara säker på att det jag känner är rätt?
Jag kanske lurar mig själv undermedvetet?
Är det verkligen rätt att tänka på sig själv i första hand?
Och hur kan jag vara så säker på att detta inte är en dröm?

Jag måste börja inse att jag åldras.
Att jag blir äldre.
Jag mår dåligt när jag tänker på det och när
jag ser på bilder hur jag har blivit äldre.
Jag vill verkligen inte åldras
Vill inte få rynkor och hängpattar.
Vill ha en fast rumpa och inte gråtthår.

Det är mycket man vill men det är lite man får

 

/stina

 

Kommentera

Publiceras ej