Torsdag 11 Mars

0kommentarer

Vem uppfann sparken egentligen? Ni vet "In sweden we call it a kick" . Den har ju funnits bra längen men vem är så dum att dom får ideen att sätta medar på en stol? Jag har svårt att fatta att det är en svenskuppfinning! Låter mer som en engelsk eller amerikansk! Menar förr i tiden hade dom slädar som drogs med hästar och sen efter det har vi haft bilar så varför uppfinner man en stol med medar på?! Är det bara jag som inte förstår det? Jag tror att det var en gift kvinna som kom på ideen. En lat och arg kvinna som utnyttjade sin man och kanske även sina barn. En kvinna som inte hade råd med en häst och en släde eller en bil, därför uppfann hon en stol med medar på så hennes man och barn kunde skjutsa henne. Och sen kom hon på den briljanta ideen att kalla den för spark eftersom att man sparkar med ena benet. Jag skulle vilja träffa den kvinnan och säga "Men äru dum eller? Varför sätta medar när du kunde sätta hjul?!" tål att tänkas på det där mina vänner eller googla det. Jag trivs bra med denna uppfattning så jag tänker inte googla det. Eller jag "googlade" det i mitt huvud och detta svar fann jag. Och vart jag fick dessa tankar ifrån vet jag inte. Men seriöst, vem fan sätter medar på en stol?!

/stina

Kommentera

Publiceras ej