Torsdag 18 Mars

0kommentarer

RAMMEL!
Har suttit och funderat på det ordet i en halvtimme nu! Har tänkt så det nästan gjort ont, verkligen grävt längst in i huvudet! Satt och tänkte vad skräp/onödiga saker heter på hälsingemål. Visste att det heter skräp på "riktig svenska" och rubbish på engelska, men jag kom verkligen inte på vad det hette på hälsingemål! Men nu så kom jag på det! Det heter ju rammel! Känner att det börjar bli dags att åka hem till hälsingeskogarna nu! Är så himla svårt att skriva på svenska nu för tiden. Får verkligen skriva om flera meningar varje dag. Men men, har väl kanske sin fördel också?

Träffade på en norsk kvinna idag på lekgruppen! Hon var barnflicka i england när hon var ung och sen blev hon kvar och skaffade familj. Verkar vara väldigt många som stannar kvar här i england och skaffar familj. Men träffar jag en engelsman så tar jag med mig honom hem till sverige och punkt slut!

/stina

Kommentera

Publiceras ej