Onsdag 5 Maj

1kommentarer

Jag kan egentligen inget om politik, dagens samhälle eller religon men vi bor i sverige så varför ska vi bygga en moske?  Jag låter förmodligen helt dum i huvudet nu och rasistisk. Men jag har inget emot folk pga deras hudfärg eller religon. MEN sverige är svenskt (än så länge) och varför kan vi inte få bevara det så? Vi får ju inte ens sjunga nationalsången i skolan längre! Sången som hyllar vårat land, och nu ska vi kanske bygga en moske får massa svenska pengar som större delen svenskar betalat! VARFÖR!? Kan vi inte istället lägga dom pengarna på svenska skolor,dagis och äldrevård? Nejdå vi ska  bygga en moske till folk som inte ens gillar sverige? Vissa gillar sverige det vet jag men nu pratar vi om marioteten.

Om jag åker till Grekland så vill jag komma till en grekiskkultur. Åker jag till spanien vill jag mötas av en spankskultur och åker jag till turkiet vill jag mötas av en turkiskkultur. I sverige har vi kyrkor, inte moskeer! Jag låter så äckligt rasistisk jag vet men det är kulturen som är det fina med varje enskilt land. Jag står för att jag tycker såhär och återigen så har jag inget emot kultur eller hudfärg utan jag vill bara bevara landskapet i sverige svenskt. Det är allt.


Måste även säga en smart sak min kära vän Maria frågade mig förr.
Maria- Varför luktar pruttar mer när man badar? Du vet när en fisbubbla smäller?
Stina- Men för att det inte finns nå filter som tar bort en del av lukten
Maria- Vadå filter? JAg har väl aldrig nå filter?
Stina- Men dina trosor och byxor fungerar ju som ett filter pucko
Maria- Jaha, HAHAH!

/stina

1 kommentarer

Jane doe

06 May 2010 14:17

Många av de som bor i Sverige har inte själva valt att göra det. De har kanske varit med om mycket traumatiska händelser och behöver det stödet de kan få i form av att få utöva sin religion.



Kommentera

Publiceras ej