Lördag 4 September

1kommentarer

Ja, jag är sämst på att blogga jag vet. Men när min fina pojkvän inte jobbar så är jag mycket hellre med honom och myser till en film eller liknande. Jag fick iallafall jobbet, men det är ett skit jobb. Men jag måste ju börja någonstarns och det kommer ju förbättra min engelska iallafall. Det är ett säljar jobb, ett jävla knacka dörr jobb. Men man får se det från den ljusa sidan
  1. Jag får motion
  2. Jag får pengar (dåligt betalt dock!)
  3. Jag får nya vänner (om någon vill vara kompis med den svenska flickan!)
Man måste försöka se det från den ljusa sidan även om det verkar som att det inte finns något bra i det dåliga.

Idag är det lördag och vi ska till Glyn och grilla senare. Adele, Gary och flickorna kommer också det. Underbart! Jag och Justin har städat hela lägenheten nu på morgonen så nu är det så fint här. Har precis ätit frukost nu så ska klä på oss om en liten stund för att åka och handla. Måste handla lite saker att ta med oss till "grillfesten". Jag ska göra en sallad och två pajer. En äppelpaj och en blåbär, ska även göra hemmagjord vaniljsås och jag hoppas jag lyckas. Här i England har dom inte vaniljsås, dom äter paj med vispad grädde eller glass eller  så häller dom ovispad grädde över pajen. Låter dumt men är inte så dumt. Aja, jag ska försöka göra hemmagjord vaniljsås iallafall.

Jag har även fått en kompis, en SVENSK! Vi träffades på jobbintervjun, hon är 91 och blond. Så med andra ord kanske jag inte vill vara kompis med henne. Hon kanske tar min Mr lovely ifrån mig, hmmf. Haha, nej då. Hon heter Emily och hon kanske kommer följa med till Glyn ikväll. 

NEJ, nu ska jag göra mig klar.

/stina

1 kommentarer

Emelie - 17år & en bebis i magen.

05 Sep 2010 16:00

svar: det känns som en hel evighet :( huhu :(

kram

Kommentera

Publiceras ej