Lördag 14 Januari

2kommentarer

Tröttast.se helt klart. Är säkert många som är superhjältar och inte blir nå trött av att vakna mitt inatten för att stoppa in nappen igen men det är min blogg och jag erkänner med glädje att jag är så jävla trött så jag till och med somnade till när jag åt frukost och tappade mackan i knä. Skulle vilja ha min mamma närmare så hon kunde ha Leon en natt så jag kan få sova, bara en natt. Justin har erbjudit sig att ta med sig Leon till hans föräldrar och sova där inatt men jag behöver Justin om jag ska vara utan Leon. Kan inte sova själv längre och jag vet att jag skulle gråta om jag lämnade bort Leon en natt och då kan Justin trösta mig. Visst Justin kan stoppa i nappen mitt inatten här men jag vaknar ändå. Leon är en enkel bebis men man blir trött när man inte fått sovit en hel natt i sträck när man är van att sova ca 12 timmar i sträck på helgerna. Visst när jag var gravid så sov jag väl lite halvdant men då hade man ingen att ta hand om under dagarna. Japp jag erkänner, jag behöver sova och jag tycker inte jag är en dålig mamma för det. Tycker det är värre om man målar upp en bild att ens familjeliv är perfekt och att man inte är nå trött osv. En natt med sömn. Jag skulle förmodligen gråta för att jag är en dålig mamma som lämnar bort mitt barn så jag kan få sova. Men hur ska man klara av att vara en bra mamma när man längtar tills det ska bli kväller så fort man kliver upp?


Leon är himla snäll om dagarna och nätterna. Han bara vaknar och vill ha nappen. Han sover ju i sin vagn i vårat rum eftersom att han säng är för stor för vårat rum så börjar fundera på om det är dags att låta han sova i sin stora säng. När han sover i våran säng på morgonen när Justin åkt till jobbet så vrider och vänder han sig i sömnen och ligger aldrig där jag lagt honom så funderar om han gör det i vagnen och vaknar för att han inte kan vrida/vända sig osv. Känns tidigt att lägga honom i sitt eget rum men hans rum är jätte nära oss eftersom att engelska hus är väldigt kompackt, inte alls som våra svenska hus. Får diskutera det med min andra hälft.


Igår skulle vi ha träffat Emily och Christopher men dom hade en läkartid så vi får ses nästa vecka eller nå istället. Idag ska vi nog åka bort över dagen, bara åka någonstarns en timme bort och spendera dan där. Kolla runt osv.


Lyckades knäppa kort när Leon flinar igår.
Mammas lilla charmknutte!

 

/stina

2 kommentarer

Ida Dahlberg

15 Jan 2012 18:44

Man är inte mer än människa. Man måste få känna att man är slut och vill sova en hel natt. Det är inte alls mycket begärt.

Han är ju alldeles underbart söt skruttungen! :D

Martina

16 Jan 2012 20:19

Om du sover lite på dan när Justin är hemma då eller testa me öronproppar?! :) Kram

Kommentera

Publiceras ej