Torsdag 2 September

1kommentarer

Idag gäller det, idag är dagen D, domedagen är här. Är det nu mitt arbetslösa liv kommer ta slut eller kommer jag möta människor som skrattar åt min svenska dialekt? Hade ju kunnat varit värre, jag hade ju kunnat sett ut som stryk och ha en svensk dialekt. Klädproblemet är löst iallafall, Mr lovely köpte en klänning åt mig igår. En klänning jag själv aldrig skulle ha köpt, men vill man ha ett jobb i England så måste man klä sig "smart" och se ut som en tjej om du är en tjej. Undrar hur jag ska lösa frillan då? Nejdå, huvudsaken jag har "smarta" kläder, och tjejiga skor. Hallå, varför kan jag inte få ha mina gula converse? Dom kommer ju få se dom första dan på jobbet om dom anställer mig, så det så! Eller kanske inte första dan, vill ju inte förlora ett jobb när jag äntligen fått ett.

Just nu håller jag på att läsa om dom olika bolagen. Ena bolaget har världens dåligaste hemsida och man fattar ingenting. Dom borde anställa någon som kan fixa en hemsida åt dom istället för någon som pratar flytande svenska. Det andra bolaget har en superduper hemsida men MASSOR utav information, dom borde ha en intervju med någon som är ett proffs! Inte med en svensk liten tjej på 165 cm som NÄSTAN pratar flytande engelska. Men kanske kommer dom bli charmade av denna lilla tjej på 165cm med en svensk dialekt? Kanske kommer dom börja älska mig för min sprudlande personlighet och mitt leende? Kanske är inte så dumt ändå. Säger som figurerna i den teknade filmen "Herkules" "Om, Om är bra!"

Mer läsa och mindre bloggande. Måste även röra på min feta röv snart och göra mig iordning. Justins pappa ska hämta mig klockan 13.15 och skjutsa mig in till Birmingham. Den är 11 här nu i England så jag har två timmar på mig. Men ska duscha, sminka, fixa håret, äta frukost/lunch, packa alla papper, stryka jackan och klä på mig. I denna ordning är det till och med. Jag ska bara läsa lite bloggar först

Kan man ha rött läppstift på en intervju? Nää.. kanske inte. Är sjukt sugen på att ha det idag till klänningen iaf. Men då slutar det väl med att man har läppstift på tänderna. Så nej, inge läppstift. Eller?

/stina

1 kommentarer

Emelie - 17år & en bebis i magen.

02 Sep 2010 20:10

svar: Klart du får det när det blir aktuellt med sånna inlägg, tant Stina ;) Kram

Kommentera

Publiceras ej