Fredag 23 December

2kommentarer

Imorse när jag gick in på facebook så såg jag att många hade skrivit God Jul och grejer på deras statusar och det var först då jag insåg att det är den svenska julaftonen imorgon. Tror jag börjar bli lite för engelsk, för det är ju julafton på söndag här så det känns ju inte alls som att det är julafton imorgon. Minns att förra året tyckte jag det var jätte jobbigt den 24 December för det kändes som julafton för mig och jag jobbade. Kändes fel att inte fira den dagen men i år känns det verkligen som att julafton är på söndag. Första julen med våran lilla Leon! Dock får han öppna tre paket imorgon som vi har under granen här hemma som han fått av våra grannar. Vi bor ju på en gata där 85% är pensionärer så dom är ju alldeles kär i Leon. Två av dom var och hälsade på imorse och myste lite med honom.


Idag ska vi iväg och handla lite mat för kylskåpet är nästinpå tomt. Leon ska få vara med sin farmor och farfar under tiden för affärerna kommer vara packade idag, men så går det när man handlar i sista vevan. Julklapparna är klara iallafall vilket är skönt. Är nyfiken på vad Leon kommer få av Justins föräldrar, han får ju igenting av oss för han behöver ingenting. Eller jag köpa några böcker som var på rea, hade kostat 500kr och kostade istället 100kr så slog till. Dock lär ju jag ha mer nöje över dom det kommande året än han. Det är tanken som räknas!

 

God jul på er alla. Blir förmodligen inget bloggande förens efter jul. Jag hoppas ni njuter av eran svenska julmat och äter lite (läs mycket) åt mig. Sen kan ni ju sända en tanke till mig när ni åter igen precis som förra året slö kollar på Kalle Anka klockan tre.

 

/stina

2 kommentarer

Storasyster F

23 Dec 2011 12:05

Han är ju för söt <3 God jul på er!

lillasyster

25 Dec 2011 08:14

godjul <3 imorgon ska vi till farmor&farfar, och då ska Vilmer få en trehjuling av pappa :) Han älskar att öppna paket iaf! :D

Kommentera

Publiceras ej