Måndag 19 December

0kommentarer

Och så var det måndag igen och Justin är tillbaka på jobbet. Imorgon är det Justins födelsedag och på söndag är det julafton. Dom firar julafton den 25 här i England vilket känns konstigt, minns förra året hur fel det kändes att inte fira den 24. Men man vänjer sig väl med åren, nästa år ska vi dock fira jul i Sverige vilket jag ser fram emot. Har inte ätit julbord sedan julen 2009 så men är ju skapligt sugen. Sen kan jag ju såklart göra svensktjulbord här i England men dock stöter jag på en del problem på den fronten.
  1. Finns ingen prinskorv i England
  2. Jag vet inte hur man gör sylta (kanske bara min farmor som har det på julbordet?)
  3. Vem ska äta all jävla mat?

Så ja, vi skiter i svensktjulbord i England. För nöja mig med "Christmas turkey" vilket är långt ifrån lika bra som farmors julbord. Inge illa menat till Justins mamma men det är något speciellt med svenskjulmat. Kommer ha en underbar jul även om jag inte får svenskjulmat för denna jul är våran första jul med Leon. Dock lär det bli roligare nästa jul när han kan öppna paket.


Vad har vi för planer idag? Ska gå och posta lite brev samt köpa krya på dig kort. En av våra grannar ligger på sjukhus och han var nära på att dö häromdan. Levern har börjat lagt av samt resten av organen men han skulle opereras igår men vet inte hur det gick. Hemskt att sånt ska hända runt jul.


Vi har börjat ge Leon ersättning på kvällen nu, eller vi började igår för han har varit så himla kinkig senaste veckan och ammat stup i ett så vi tänkte att han kanske var hungrig. Så han fick först ersättning klockan två igår, sen ammade han klockan sex så då tänkte jag att han vaknar väl vid tio så ger jag honom ersättning då så sover han förhoppningsvis hela natten. Han vaknade klockan tolv till min förvåning så gav honom ersättning då men efter det skulle han vara vaken i 1,5 timme allt. Men han sov ju från sex till tolv så var inte direkt förvånad. Han somnade igen strax innan två och sov till sju! Så han höll sig sju timmar på ersättningen och när han vaknade var han inte grinig som han brukar vara. Så vi ska börja ge honom en flaska ersättning runt 10 på kvällen innan vi lägger oss och så tänker jag amma resten. Förhoppningsvis får vi en lite gladare kille som inte vaknar två gånger under natten!




/stina

Kommentera

Publiceras ej