Måndag 26 December

0kommentarer

Så nu är julen över och har städat undan allt nu på morgonen. Slängt alla julkort (är det någon som ens spar dom?) och tagit undan alla dekorationer. Vill få det överstökat så allt känns rent och fint igen. Har även sorterat Leons julklappar och plockat undan, måste bara dammsuga nu sen är lyan fin och ren igen! Slänger upp en bild på Leons favorit julklapp som han fick av Justins farbror och hans fru. När Leon börjar sitta upp så kan man ta upp dynan och sätta han i mitten så han inte tippar och slår huvudet. Och när han väl kan sitta så kan man vika ena dynan under den andra så blir det som en stol. Han har aldrig varit så nöjd att ligga själv som han är när han ligger i den.

 

Han fick ett babygym av sin farmor och farfar som han tycker om också. Dock är han mer intresserad av TVn eller kolla på oss om vi går runt och håller på. Han fick leksaker och kläder av folk också så han har saker så han klarar sig tills han fyller 1år nu. Fick även ett fotoalbum av Justins föräldrar så nu kan jag skriva ut bilder och klistra in. Jag och Justin hade som sagt en gräns på 500kr på julklappar till varandra så han fick ett TVspel och några ljus av mig och Leon. Jag fick lite smink, bok, badbomb och två dvd´er av honom. Sen hade han köpt en klocka åt mig, men den var från Leon sa han och vi hade inte satt någon gräns på vad Leon fick spendera sa han. Så lagomt dålig man kände sig. Men han sa att det var lite av en tack present också för att jag är sådan bra mamma åt hans son. Ska knäppa kort på den och visa, den är så sjukt fin! Men man känner sig ju lite dålig, men han sa att han har ju mer pengar än mig så han tyckte att han kunde få spendera lite mer. Heja föräldrapenning som får en att framstå som en snål jävel. Men vi hade ju satt en gräns. Aja, nog grubblat om det nu.

 

Var hos Justins föräldrar hela dagen igår vilket var himla mysigt. Vi kom hem runt tio och då var det sängen som gällde, vi alla tre var trött. Leon sov från 23.00-06.30 från lördag till söndag förresten! Bästa julklappen. Inatt så somnade han runt tio och vaknade 04.10 försökte ge honom nappen men han fortsatte att gnälla så tog över honom i vår säng och vaggade honom tills han somnade igen. Han skrek i 3-5 min men sen somnade han om och vaknade 06.30. Vi tänker börja göra så om han vaknar innan klockan 6 så han lär sig att det blir inge mat mitt i natten. Tror han vill amma på natten för mysigt istället för hunger för han somnade ju om glatt vid fyra så. En del kanske tycker jag är en dålig mamma men han är en mycket gladare bebis dom gånger han sovit hela natten så och om han äter mitt i natten så äter han knappt nå ändå. Han tar kanske 5 klunkar ur bröstet sen ska han bara ligga och mysa med tutten i mun. Vi alla uppfostrar våra barn på olika sätt och så länge du inte slår eller svälter ditt barn så spelar det ingen roll hur du gör det.

 

Leon "pratar" förresten! Börjat använda sin röst riktitgt mycket dom senaste dagarna. Mammas lilla goding!

 

/stina

Kommentera

Publiceras ej