Onsdag 21 December

0kommentarer

Inte långt kvar till jul nu och jag längtar! Längtar mest till Leons presenter för han ska få ett babygym av sin farmor och farfar. Vi har ett nu som är efter en av Justins kompisar men det är så konstigt byggt och några av leksakerna fattas så jag sa till Yvonne (Justins mamma) att Leon ville ha ett babygym i julklapp. Men om jag känner henne rätt så har hon köpt en hel bunt med andra julklappar till honom också.


Igår fyllde Justin år. Fick en tröja och ansiktsprodukter av mig och Leon för vi har en gräns på 500kr för födelsedagar/julafton. Man har inte råd med så mycket mer när man bara har föräldrapenning och försöker spara det mesta så vi kan betala av en del av lånet så vi kan köpa ett hus. Sen så är det ju tanken som räknas! Igår under dagen var Helen hit och jag satte in hennes löshår. Jag har aldrig satt i löshår men det gick kanon dock tog det hela dan eftersom att Leon inte alltid är glad över att ligga still. Men det hade vi räknat med så. Sen var jag också tvungen att springa iväg till BVC och väga Leon som nu väger 4998 gram, så nistinpå 5kg! Mammas lilla heffaklump! Dock mätta dom honom inte men dom verkar inte mäta bebisarna så ofta här i England. Aja, från och med nu ska vi dit en gång i månaden och väga honom. Fast det var frivilligt sa dom men dom rekomenderar en gång i månaden. Sen den 12 Januari ska han få sin första spruta och även jag ska få en för jag ska sätta in en p-stav i armen. Inga fler ungar på minst 2år! Justja, Justins föräldrar lånade Leon i 2,5 timme igår och det var jobbigt men när Helen kom över så kändes det bättre. Så hade en halvtimme med seperationsångest, jag är så jävla jollig jag vet. Lämnade hunden ute i trädgården och tog en dusch i lugn och ro vilket var skönt. Helt tyst i lyan. Vi kanske ska ut och äta ikväll så då kommer Leon få vara med dom igen så blir väl lite tufft igen. Men vill ju att han ska känna sig säker med dom utifall vi måste lämna honom där över en natt eller så. Sen vill jag ju inte att han ska bli allt för mammig.


Han har haft ont i magen dom två senaste kvällarna, skrikit nonstop från 8 till strax efter 9 för då har han börjat blivit hungrig av allt skrikande istället. Men jag vet varför han har ont i magen för jag åt kål. Men det var bara lite och Justins mamma sa att hon inte trodde det skulle påverka honom för att det var så lite. Men ack så fel vi hade. Åt typ bara tre skedar full så var inte alls mycket. Men man lär sig av sina misstag!


/stina

Kommentera

Publiceras ej