Onsdag 1 Juni

1kommentarer

Kan ni fatta att det är första Juni redan? Det betyder att det är en månad och 11 dagar kvar tills jag åker till Sverige i en vecka. Kommer vara hemma i sverige i en vecka och under den tiden så kommer jag föräta mig för just nu är jag så jävla sugen på svenskmat! Lika bra jag skriver en lista nu så jag kommer ihåg att äta allt när jag är hemma.

  • Pölsa med fläsk och rödbetor
  • Svensk pizza med bea (Svenska pizzor är bäst!)
  • Kålpudding med lingonsylt
  • Sallad från ett fik (Engelska sallader smakar överkörd f**ta)
  • Tunnbrödsrulle från hambogrillen
  • Korvstroganof (Mammas eller Annas)
  • Pappas grillat (Kött och kryddiga korvar)
  • Kräm och mjölk
  • Max hamburgare (Även fast att jag inte gillar hamburgare just nu)
  • Blodpudding
  • Svenskt lösgodis och sourcream chips
  • Hälsingeost (Världens bästa och underbaraste ost)
  • Marabou choklad
  • Nachotallrik från ett fik
Dom där sakerna är ett måste men sen finns det säkert 20 mer saker jag skulle kunna äta. Men jag stannar i Sverige i en vecka och på den tiden så ska jag nog hinna äta allt det där. Jag är ju trots allt gravid så. Men man ska egentligen inte äta blodpudding (blodmat) när man är gravid säger dom i England men min lillasyster åt det så det stog härliga till och det är inge fel på Vilmer inte. Så en gång ingen gång.

Börjar bli så jävla less på att jag inte kan sova bekvämt på nätterna för att tuttarna är för stor och dom värker så in i helvete. Och jag som vill sova på mage eller på sidan. Senaste nätterna har jag behövt somna på rygg som är så himla obekvämt och sen vaknat upp av att jag ligger på mage med ett utav brösten i kläm. Låter som att jag har hängpattar men inte än, det kommer väl efteråt med min tur! Och jag vet att det kommer bli mycket värre när jag har en stor mage och jag vet inte hur jag ska kunna få sova då. Jag vill ha en kroppslång kudde så jag puffa upp mig när jag ska sova. Måste få tag i en sådan.

Hur väljer man ett namn till en ny människa? Det namn vi väljer är det namn dom kommer få leva med livet ut, om dom inte får nå smeknamn eller pront byter namn när dom är myndig. När jag blev gravid så tog det mig bara en vecka innan jag visste vad jag ville kalla ungen om det blev en tjej eller en pojke. Jag ville ha Olivia för en tjej och Charlie/Oliver för en kille. Men Olivia och Oliver är lika vaniligt som Elin och Johan var 1990, vilket betyder att var tredje unge heter så och då ville inte Mr lovely ha dom namnen. Sen Charlie is off the list för hans ex hette Charlotte men kallades Charlie. Jag är så kär i namnet Charlie så jag bryr mig faktist inte men det gör han. Fast det är sant, jag skulle inte vilja ha namnet James eller Jamie då det är mitt exs namn och smeknamn. Men vi har ju inte ens gått halvväg igenom graviditeten så vi har ett tag till på oss antar jag. Det är bara jag som vill ha allt klart nu så jag sen kan fokusera på att ta mig igenom dessa helvetes 30 timmar i veckan på resturangen. Men 11 September gör jag min sista dag det har jag redan bestämt, det är två månader före skitungen är planerad att komma ut. Men med min tur så kommer den väl ut dagen efter att jag slutat jobba. Hade jag haft ett jobb där jag inte behövde springa runt, hantera sura/arga människor (ibland) osv så hade jag nog jobbat ett tag till. Men jag tänker inte springa runt i en resturang och ha en stor mage och servera mat, no no! Min mamma och pappa skulle nog kalla mig lat eller bekväm. Eftersom att min storasyster jobbade upp till en vecka innan hon skulle ha Nova. Men jag har möjligheten att sluta jobba två månader innan så jag tänker ta den. Men jag antar att när bebisen är 1 månad gammal så är jag nog rastlös för att jag varit hemma så länge. Men vem försöker jag lura, jag kommer ju få en kolit unge med min tur. Men nog fan kommer jag älska den gamhalsen ändå!


/stina

1 kommentarer

Emelie - 18år & mamma till Elias.

02 Jun 2011 13:47

Nachotallriken från ett fik kan jag göra dig sällskap och äta :D

Kommentera

Publiceras ej