Torsdag 5 Maj

2kommentarer

Sitter i sängen och äter frukost vilket består utav choklad och ett glas med isvatten. Började fundera på om jag någonsin kommer kunna vara ett bra föredöme för en liten skitunge?  Att man ska äta frukost vid matbordet samt att man måste äta en bra frukost? Vilket betyder att man inte äter choklad, det äter man bara på lördagar efter att man fyllt två. Eller? Hur ska jag som inte tycker om att äta frukost förens jag varit vaken i en timme kunna säga åt min unge att äta frukost? Problemet är inte ungen utan jag. Jag vet att livet ändras när man får barn men att inte få äta choklad i sängen på morgonen kommer vara svårt. Tur att ungen suger på tutten i början så jag har tid att börja avänja mig från mina dåliga vanor!

Ja justja vi gjorde ju ultraljud i tisdags. I England gör man första ultraljudet när man är i v12 sen andra när man är i v20. Dock kommer vi få göra ultraljud i v32 och v36 också, dom är orolig att en smal liten tjej som mig inte kan få en stor bebis. Samt att jag äter mediciner som kan göra ungen underviktig vid födsel. Så dom kommer göra ultraljud i slutet så att dom är säker på att ungen är stor nog. Men kan min lillasyster som är mindre än mig kalva ut en kluns så kan nog jag å! Inte för att jag vill kalva ut en lika stor kluns som hennes Vilmer men ändå!

Så här har ni skitunge som lever rövare i min mage.
När tror ni ungen kommer? Samt vikt och kön?
Beräknad 11 November

 

/stina

2 kommentarer

Emelie - 18år & mamma till Elias.

05 May 2011 11:50

1 novmber, en pöjk, 3729g o 50cm lång :)

lillasyster

05 May 2011 18:29

Lea kommer den 11/11/11 och kommer väga 3800g, och 51 lång :) Vilmer längtar efter sin kusin! och jag blir ju massa bebis sugen igen ;) tur jag får gosa med din <3 saknar dig.

Kommentera

Publiceras ej