Torsdag 12 Maj

0kommentarer

Imorgon är det fredag den 13 och vid den här tiden imorgon sitter jag på ett flygplan och borde snart vara framme. Längtar så jag blir galen! Så idag måste jag packa resväskan, rensa kylskåpet, raka benen och förmodligen massa annat. Sitter och äter frukost just nu, jordgubbar med socker! Hade knappt någon mjölk så fick bli utan mjölk. Funkar det också!

Igår på resturangen så var det en gravid kvinna som drack ett stort glas vin (250 ml). Folk som dricker när dom är gravid äcklar mig. Men Justin tycker det är okej att dricka ett glas vin/öl då och då när man är gravid, så länge man inte dricker stora mängder varje dag. Tur att det är jag som är gravid och inte han! Allt jag äter/dricker går till bebisen, och även om det inte är stora mängder så kommer bebisen få i sig lite av det. Och är det verkligen snällt att ge sitt ofödda barn alkohol? Det är precis som att låta sin 2 åring få dricka en klunk av vin, och det är ju inte okej eller hur? Och är det någon som läser denna blogg och är gravid och tycker mina åsikter är fel så kan du läsa en annan blogg! Och folk som röker när dom är gravid vill jag inte ens gå in på ...

Men det finns ju säkert folk som tycker jag gör fel också. Jag som öser socker över mina jordgubbar. Men om socker hjälper mig att gå upp i vikt och om det hjälper min bebis att vara normalviktigt vid födseln så äter jag mer än gärna mängder av socker. Och får jag en hyper unge som inte vill sova första månader för att den har abstinens efter socker så får jag helt enkelt stå ut. Men nog om rätt och fel genom graviditeten!

Kollade mig själv i spegeln igår och tror att magen växt. Nästan så jag börjar tro att jag börjar bli lite små fet. Men jag väger 53 kg och har smala armar och ben så kan ju inte vara fet. Förhoppningsvis så kommer magen ta en paus i växandet snart, men förmodligen inte. Men jag kan bli hur stor som helst och få bristningar så länge den lilla skitungen inte föds förtidigt eller är underviktig. Fast jag slipper helst bristningar om jag ska vara ärlig. Smörjer mig med min olja så förhoppningsvis. Smörjer även brösten men om det kommer hjälpa få vi se.

Köpte nästan två bodys till skitungen igår. Det var rea i en affär och det var ett jätte fint tvåpack i stl 50. Men jag tyckte det kändes för tidigt så jag valde att vänta. Vill vänta med att köpa saker ett tag tror jag då saker fortfarande kan hända. peppar peppar!


/stina

Kommentera

Publiceras ej