Fredag 30 September

0kommentarer

Snodde denna "Gravidlista" från en blogg jag läser!
Halsbränna: Nej
Ryggbesvär: Ryggbesvär och revbensbesvär!
Bäckenbesvär: Nej och förhoppningsvis så slipper jag!
Muskel och vadkramp: Nej och tacka för det!
Åderbrock: Nej
Hemorrojder: Vill man ens svara ärligt på den frågan? Låt oss säga inte just nu men gud ska veta att jag haft!
Nästäppa: Nej
Urinvägsinfektion: Nej
Känsligt tandkött: Kommer och går, ibland är det illa och då blöder jag när jag borstar tänderna.
Bättre hy och hår: Sämre hy men bättre hår. Allt hår på kroppen växer fortare än vanligt.
Illamående: Ja från vecka 6 till vecka 12. Kan må illa om jag väntar för länge med att äta.
Ömma bröst: Dom var sjukt ömma tills jag var i vecka 23-25 då gick det över.
Viktökning: Började på 55, gick ner till 53 och nu väger jag 65 !
Trötthet: Jag vet inte ens hur det känns att inte vara trött!
Upp och ner i humöret: Var värst i början men visst kan hormornerna jävlas ibland
Strimmor på magen: Strimmor? Jag har fått en svag brun rand men inga bristningar.
Putande navel: Jajemän! Justin tycker det är jätte äckligt!
Svullnader: Nej inte än och jag hoppas att jag slipper.
Yrsel: Ja, när bebisen trycker emot lugerna så jag inte får tillräckligt med luft. Går oftast över efter ca 2-5 min.
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Jajemän! Brukade frysa jämt förr men nu är jag alltid för varm.
Blodbrist/ järnbrist: Dom trodde jag hade järnbrist men nu tror dom det är diabetes istället eller en gammal infektion.
Sammandragningar: Kommer och går, vissa värre än andra.
Sömnproblem: Sjukt svårt att kunna ligga bekvämt! Sen vaknar jag av varje gång jag vänder på mig.
Nytt konstigt matbehov: Nej, jag ville ha nå konstiga cravings att skratta åt efteråt men nej inget.


Bulan i vecka 23-25, osäker! Hade en navel där!

 

/stina

Kommentera

Publiceras ej