Fredag 13 April

0kommentarer

Fick en kommentar om att det är April och inte Mars eftersom att rubriken igår var "Torsdag 12 Mars". Inte lätt att vara morsa inte! Får man skylla det på ungen?


Inatt vaknade Leon fem gånger under tre timmar så efter det fick han ligga i våran säng dock hjälpte inte det så mycket men då slapp vi gå ur sängen varje gång han gnällde för nappen. Tror det är tänderna som håller på för han. Magen hans är lös också så det är ju ett tecken också. Men han verkar vara glad idag så hoppas det håller i sig. Är sådär lagomt (läs jätte) trött idag men det är smällar man får ta när man har en liten underbaring. Han är värd allt även om jag många gånger vill stänga in mig och få sova,äta och skita ifred. När man kliver upp på morgonen och möts av världens största leende så känns det inte så hemskt längre. Dock vaknade jag imorse av att Leon snurrat runt och låg och sparkade mig i ansiktet. Det är tacken man får för att låta honom sova i våran säng. Nu har han äntligen somnat om igen och jag borde göra lika men har en känsla av att han bara kommer sova 40 min och sover jag i en halvtimme så känner jag mig tröttare än om jag håller mig vaken. Inte lätt!


Igår fick Leon smaka äpple och päronpurée som jag fick i ett gratis paket. Kanon att få gratis saker när man är medlem i föräldraklubbar! Han tyckte iallafall att det var jätte gott och åt upp allt! Han har smakat päronpurée förr som Justins mamma gjorde men jag försöker att hålla mig till grönsaker just nu så han inte föredrar söta saker. Men när han börjar äta tre mål om dagen så blir det väl mer frukt. Han föredrar att äta än att dricka ersättning/välling. Tycker det är svårt att veta om jag ska låta han äta mer och istället dra ner på vällingen men han vill inte dricka vatten och han måste ju få i sig vätska? BVC här i England är inte lika bra som i Sverige, eller det verkar som att Sverige är bättre. Här i England är det drop in BVC så man får gå in och väga sen är det liksom hejdå. Känns som att dom stressar en, jag skulle hellre få en tid och få ta det i lugn och ro samt få tid att fråga om saker. Sen är det två som väger i rummet så man är inte ensam heller och rummet är litet. Men dom har vägning där varannan torsdag också men tror dom använder ett annat rum då samt att det är andra som håller i det. Ska ringa på måndag och fråga vilken torsdag det är.


Imorgon ska jag gå ut med Helen. Kul att få göra sig fin och få vara sig själv lite. Inte få göra sig fin och sen oroa sig för att få spya på sig samt bära runt på en unge. Vi åker dock hem strax efter tolv så blir inte ute länge. Helen sa att vi ska ha klänning så är väl bara att lyda. Dock fick jag lite panik för jag trodde inte att jag kunde ha mina gamla klänningar men provade min blåa klänning och den sitter bättre nu än vad den gjorde innan jag var gravid. Kan vara för att jag inte har dom där snygga brösten nå mer. Men när jag blev gravid så sa jag att jag hade som mål att kunna komma i den klänningen igen så målet uppfyllt!


En skapligt berusad jag!
Men man kan inte bli gammal och klok om man inte varit ung och dum!

 

 

Jag har gjort en hel del mindre kloka val i mina yngre dagar men jag ångrar inget. För om jag inte gjort dom valen så hade jag inte varit den personen jag är idag. Man lär sig av sina misstag och man måste få snubbla lite på vägen för att kunna njuta av resten. Har man inte fått varit ung och dum så kommer man nog ångra det lite när man bli äldre. Man lever bara en gång och man måste få göra lite misstag den gången. Jag vet att Leon också kommer göra misstag när han blir äldre men jag hoppas att han lär sig utav dom och växer upp och blir en bra kille med mycket kärlek att ge. Jag vill inte att han ska växa upp och göra saker som jag gjort men jag vet att han kommer göra det. Men jag hoppas att han ringer mig första gången han är full så jag kan få hämta honom. Men just nu tänker jag njuta av denna lilla underbaring innan han växer upp!

 

/stina

Kommentera

Publiceras ej