Måndag 23 April

0kommentarer

Leon lägger sig vid sju nu och sover till 6-7 på morgonen, dock vaknar han ju för nappen ibland men är väl inte så mycket jag kan göra över det. Vi har brukat lägga han vid sju på kvällen men sen väckt honom vid halv tio och gett han välling så vi skulle slippa mata honom mitt i natten men sedans i fredags har vi inte väckt honom och han verkar sova bättre när han inte får störd sömn. Han vaknade för nappen tre gånger igår natt och dom andra nätterna har det varit två gånger. Dock känns det så konstigt när vi lägger oss i sängen vid nio för att titta på tv för normalt så brukar vi ju väcka Leon och mata honom då samt mysa lite men nu blir det inge kvällsmys! Dock är det skönt att få tid att mysa med Justin, men gud vad jag saknar Leon på kvällen. Går alltid in och pussar han innan jag lägger mig.


Just nu ligger han i sin säng och pratar men han ska sova. Eller ska, han behöver för han är trött men han brukar oftast ligga och prata en stund innan han somnar. Vi har provat att ge honom kött i hans mat nu men jag tror inte han tycker om smaken, självklart är köttet pure. Men jag ska göra fiskgratäng åt mig och Justin någon dag så får göra den barnvänlig så kan jag mixa så får vi se om han tycker om det. Han har inga problem med att äta mat med klumpar i men såfort det är kött i så åker mer ut än in. Får prova med vit fisk, kanske är "snällare" smak eller vad man ska säga. Förstår inte hur mycket mat som får plats i den lilla kroppen, till mellanmål äter han en helbanan blandat med yougurt och sen dricker han lite välling. Och det är bara lunch/mellanmål! Matglad kille! Jag måste bli bättre på att äta så han inte tar efter mig. När jag är hemma om dagarna med honom så blir det mest en macka där, en liten frukt där osv. Sen måste jag sluta svära när jag blir irriterad, fast har tid på mig. Eller kanske inte.


Vad händer den här veckan? Justins föräldrar är utomlands som sagt och vädret är fortfarande skit så vi blir förmodligen bara hemma hela veckan. Får se om vi vågar oss in till Solihull, men dom har sagt att det ska bli regn och hagel blandat med lite sol hela veckan så känner mig inte så lockad att dra ut Leon i det. Det är gånger som denna jag skulle vilja köra bil här. Anledningen till att jag inte kör just nu är för att man måste försökra personen och inte bilen. Som i sverige kostar det runt 6000kr per år att försäkra bilen medans här kostar det runt 6000kr för att försökra personen vilket skulle kosta oss runt 12 000 kr per år vilket jag tycker är bortkastade pengar. Jag är mer än glad att åka buss, sen skjutsar Justins pappa mig och Leon så gärna om vi måste till sjukhuset eller dylikt. Inte för att vi åker till sjukhuset ofta men ni fattar!


Leon har skaffat tuppkam!

 

/stina

Kommentera

Publiceras ej